Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 18 June 2014

ENTRY DIET PALING POPULAR

Assalamulaikum...

Aku sebenarnya amat jarang untuk mengambil tahu dan mengambil kisah tentang Traffic sources di blog aku ini, sebab aku rasa tak penting sangat pun.. aku memang langsung tak ambil kisah dari mana datangnya dan apa entry yang menjadi tumpuan. Bukan kata tak peduli langsung, adalah jugak klik traffic sources tapi bila tengok, terus close tanpa fikir siapa, bagaimana, dari mana pembaca blog ini datang..haha..

Tapi hari ini tergerak hati nak selongkar bahagian traffic sources..nak tahu jugalah kejadian di belakang tabir..haha..bila dah selongkar traffic sources ini barulah boleh tahu dari mana datangnya pembaca blog yang cikai neh..hehe... dan baru ku sedar bahawa entry berkaitan dengan diet nie di cari hampir setiap hari oleh pembaca.. 

Ramai juga yang berminat untuk diet tanpa makan nasi yaa..hehe... ENTRY DI SINI


Bagi yang betul-betul nak diet, aku cadangkan kamu semua amalkan cara diet ATKINS... Ianya amat berkesan dan mampu memberikan hasil membanggakan sekiranya kamu berdisiplin..hehe.. Aku dah lama nak amalkan diet Atkin nie tapi sampai sekarang tak ada kekuatan lagi nak amalkan.. Tapi ada kawan setempat kerja aku amalkan diet Atkin ni dan alhamdulilah.. ianya berkesan... 

Diet Atkins adalah amalan diet yang membantu seseorang individu untuk mengurangkan berat badan melalui konsep pembakaran karbohidrat (carbohydrate) dan lemak di dalam badan . Dengan mengurangkan dan mengehadkan makanan berkarbohidrat seperti nasi, mi, kentang dan gula, badan akan mula membakar lemak sebagai bahan api. Ini bererti berat badan anda akan mula menyusut.

Atkins Nutritional Approach (ANA) dibahagikan kepada 4 peringkat utama yang perlu diikuti dengan penuh berdisiplin dan dedikasi jika anda ingin mencapai tubuh langsing impian anda. 4 peringkatnya ialah:

1. Induction (permulaan dan pengenalan) 2 minggu atau lebih, mengikut keadaan dan berat badan.
2. Ongoing Weight Loss (penyusutan berat berterusan)
3. Pre-maintenance
4. Lifetime Maintenance

Sekiranya untuk mengetahui lebih lanjut perkara yang perlu di amalkan pada peringkat2 tersebut.. sila melawat sendiri di www.atkins.com ataupun google je yaa.. banyak sangat meklumat yang berkaitan dengan diet ini di internet....hehehe

Babaiiii... 

14 comments:

  1. bagus nye naniey.. rajin amalkan diet.. Fiza nak diet.. tak jadi punye..

    ReplyDelete
  2. kalau lan diet tanpa makan nasi, dah tatau apa lagi nak makan sebab banyak sangat benda yang lan tak makan..heheheh

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. lepas ni diet sebulan tak mkn nasi diwaktu siang.. :-)

    ReplyDelete
  4. salam. ehheheh sy jarang diet+ ni :D hantam makan semua!

    ReplyDelete
  5. Belum tergerak nak diet lagi.. makan je semua janji halal hehee.. :D

    ReplyDelete
  6. belum dapat nak diet tanpa nasi lagi sebab anak suka makan satu pinggan dengan saya...dia selalu suruh letak nasi dalam pinggan nak makan dengan saya..kesian la pulak kalau tak makan nasi nanti dia pon tak nak makan nasi...lagi2 tengah membesar...jadinya, makan jela nasi cuma kuantiti kurang, untuk anak kuantiti lebih...^_^

    ReplyDelete
  7. Diet nasi??? Alahai... Memang gagal!

    ReplyDelete
  8. Hai naniey. Tsha ritu 3hari je tahan diet atkins ni, hahaha sbbnya nasi ohh nasi da mcm nyawa,x mkn blh ngamok la hahaha. Psni nk kuatkan semangat cmne pon nk diet huhu

    ReplyDelete
  9. macam saya ni takleh diet dah...slim. cuma nak kena diet dari segi gula dan kolestrol sebelum terlambat. Suka bersukan jadi susah badan nak naik.
    Naniey sebenarnya nak cerita skit. saya ingatkan blog mamapapaamir blog naniey...heheh silap terjah blog daaa

    ReplyDelete
  10. NS pon slh seorg Atkinersss...tp kena set laa induction tu bape lama sebelum blik kg,,kalau dh blaik kg..xde mknanye nk diet..rugi....kih3.

    ReplyDelete
  11. selalu nak diet mesti tak jadi..hahaa..
    lol :p

    ReplyDelete
  12. I am on diet sekarang...he..he

    Nway..sedih lagu background ni nanie...

    ReplyDelete
  13. Eh..silap lah nanie..lagu sedih tu kat Blog AA..he..he..sorry.. inilah akibatnya BW 2 or three blog at one time...

    ReplyDelete

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!