Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 6 June 2014

ROAD TAX + INSURANS KERETA PERLU RENEW oitttt

Assalamualaikum...

Orang kata nak berjaya kena berusaha... nak cantik kena mekap... nak ketenangan kena sembahyang/baca Quran..nak makan kena masak/beli kedai pon boleh... nak pakai kereta..kenalah tanggung maintenance...

Dan aku pasti sangat sesiapa yang miliki kereta mesti akan terasa sedikit pening bila tiba masanya roadtax dan insuran perlu diperbaharui... tu belum major service lagi kan..akeke...

Nasib aku tahun ni agak kurang baik sikit... roadtax boyfren aku tu akan tamat pada 30hb Julai 2014... iaitu selepas 3 atau 4 hari Hari Raya Aidilfitri... dah sah2 raya perlukan bajet yang agak besar... kalau nak gabungkan semuanya, memang tak cukup gaji sebulan... duit simpanan memang ada.. tapi kalau boleh aku tak nak keluarkan duit yang disimpan..sebab memang payah nak ganti balik..akeke... 

Nasib baik ada main kutu dengan kawan-kawan... bolehlah cover sikit perbelanjaan selepas raya tu.. yalah duit gaji dah licin..hehe...

Aku nak bagi sedikit tip di sini.. aku dah amalkan dah nie tapi apakan daya, tarikh roadtax aku kena perbaharui tidak tepat dengan tarikh yang aku dapat duit kutu... so terpaksalah guna duit gaji dulu untuk uruskan semua...

Kepada yang sentiasa pening dan resah setiap kali nak bayar roadtax kereta..cuba buat simpanan sedikit demi sedikit yang memang khas untuk kereta sahaja... Simpanan boleh dibuat dengan pelbagai cara seperti simpan di bank.. ataupun asing je RM 100 sebulan dan dimasukkan dalam sampul, simpan dalam laci... tapi bagi aku tak secure macam tu..aku nie kalau duit ada di tangan, sekelip mata je boleh habis... sebab tu aku amalkan sistem kutu untuk simpan duit... 

6 comments:

  1. betoi tu macam senior sy selalu cakap.. kena simpan sikit2..kalau tak nak dapat gedebukk tu emmm...boleh memang boleh..time terdesak..tapi sy pon tak amalkan lagi

    ReplyDelete
  2. betul tue kan..simpan sikit2 setiap bulan...tau2 je nnti dah cukup je duit yg kite nak guna tue :-)

    ReplyDelete
  3. Mmg kena sisihkan sikit tiap2 bulan agar tak terasa sgt beban membayarnya nanti.. Salam Jumaat Naniey.. :)

    ReplyDelete
  4. Samalah... k nrl pun nak kene renew roadtax awal bln dpn ni... :)

    ReplyDelete
  5. iye, kalau time nak renew tula yang memningkan kiter kan...

    ReplyDelete

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!