Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, 4 March 2014

UJIAN OTAK?? BEROTAK KIRI ATAU BEROTAK KANAN??


Assalamualaikum...

Jap tadi buka facebook, ada kawan kongsikan Ujian otak neh...saja suka2..


Hasil ujian otak aku adalah seperti di atas neh... 47% kiri.. 53% kanan... tapi dikategorikan sebagai sama rata.. ujian nie suka je yaa.. jangan nak percaya 100% pulak...!!

Ujian otak adalah permainan yang menyeronokkan dan berwawasan yang membantu kita mengetahui lebih lanjut tentang diri kita dan cara kita berfikir. Tiada jawapan yang betul atau salah, ia semata-mata menguji keseimbangan antara kiri dan otak kanan otak. Ujian otak tidak mengukur pengetahuan seperti permainan latihan otak tidak, dan ia tidak direka untuk perkembangan otak, bagaimanapun ia memberitahu kita banyak perkara mengenai otak kita; hasilnya mendedahkan kepada pengguna berapa banyak mereka menggunakan hemisfera kiri dan kanan otak. Anda hanya perlu melengkapkan kuiz untuk mendapatkan keputusan. Berseronok!


Ikut arahan yaa...

18 comments:

  1. owh..macam menarik..boleh cuba kejap lagi nih...hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah cuba..jangan tak cuba yaa... sekadar hiburan..hehe

      Delete
  2. K nrl dah try tadi... 41% kiri, 59% kanan... ^__^

    ReplyDelete
  3. tak pernah buat pulak. nak try gak la. hihi

    ReplyDelete
  4. ujian ngantuk ke tak??hehee
    soalan orang malas..

    ReplyDelete
  5. Hihihi...dah try juga tadi 75% kiri 25% kanan...
    Apa maksudnya tu eh? Hahahaha.....btol, bleh hilangkan ngantuk juga ni.

    ReplyDelete
  6. akak pulak lebih kepada kiri :)

    ReplyDelete
  7. Aik samalah naniey cuma terbalik kiri kanan aje..he..he

    ReplyDelete
  8. saya dah pernah buat.. saya dapat kedua-duannya sekali.. caya tak? maknanya penggunaan kedua-dua otak belah kiri dan kanan saya seimbang..

    ReplyDelete
  9. Menarik ni.. boleh lah cuba try test nnti.. nice sharing Naniey.. :)

    ReplyDelete
  10. hehe..mcm best je? mcm nk try jgk..

    ReplyDelete
  11. haha., aku aku skang berada dalam mod otak kiri., kiri 66 kanan 34., huhu

    ReplyDelete
  12. menarik ujian ni.. nak cubajuga la nanti..

    ReplyDelete
  13. akak guna kiri banyak rupanya.. sebab bab kreativiti, gerak hati dan ingin tahu tu memang tak..

    ReplyDelete
  14. tak pernah cube pulak.. nnt nak cuba juga

    ReplyDelete
  15. Tasha plk 505 sama kiri kanan huhiu

    ReplyDelete

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!