Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, 10 March 2014

ENTRY PON DELAYED!!!

Assalamualaikum

Sejak kejadian misteri kehilangan aircraft milik MAS iaitu MH370 hilang tanpa jejak sehingga kini.. mood aku untuk berblogging pon turut sama hilang, berblog walking lagi lah tak.. online 24 jam tapi duk search info dan berkembangan terkini berkenaan dengan MH370..

..... tak tau nak gambarkan macam mana perasaan neh..walaupun tiada ahli keluarga terlibat, tapi terasa sedih dan simpati sangat.. dalam fikiran duk terbayang macam mana keadaan semua penumpang dalam aircraft tu saat musibah itu terjadi... 

Spekulasi yang keluar kat media semasa pon bermacam2 versi dan andaian.. haaaiittt pening sangat memikirkannya... dah 3 hari kejadian ini terjadi namun satu tanda..atau klu yang sahih dan di sahkan pon tak jumpa... ya Allah ya Tuhanku.. berilah petunjuk agar dapat mengesan di mana kapal dan semua penumpang berada..tunjukkanlah walaupun dalam keadaan baik mahupun sebaliknya... 



Kun Fayakun ..ingatlah secanggih mana kita pun.Kuasa Allah Maha teratas. - ěž

Lillaahi Wainnaa Ilaihi Raaji'uun, Allaahumma'jurnii Fii Musiibatii Waahliflii Khairan Minha

"Sesungguhnya kita ini milik Allah dan sungguh hanya kepada-Nya kita akan kembali. Ya Allah, berilah aku pahala dalam musibahku ini dan berilah ganti yang lebih baik daripadanya."

#prayforMH370

14 comments:

  1. Assalammualaikum...

    setuju dengan entry nie.. mood pun kurang nk bw .. sedih dan ternanti2 bila MH370 nak jumpa..

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. mmg idea langsung xdatang.. xleh fokus...moga semuanya selamat...

      Delete
  2. Betul tu Nanie...kemalangan yang sememangnya misteri..at first i thot it was crash. Now dah ad second thot...Hanya Allah yang mengetahui di mana mereka sebenarnya kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam2 spekulasi y mempengaruhi pikiran kita... semuanya jadi tanda tanya...

      Delete
  3. Semoga dipermudahkan segala usaha penyelamat MH 370 & diberi ketabahan kpd keluarga mangsa dlm menghadapi situasi sukar ini... aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..semoga dipermudahkan segala urusan

      Delete
  4. Semoga semuanya dijumpai dgn selamat INSHALLAH AMIN

    ReplyDelete
  5. doakan semoga semuanya selamat ditemui..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah semoga semuanya terjawab dalam masa yang terdekat nie..

      Delete
  6. sama-sama kita doakan untuk mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..sama2 kita doakan agar proses mencari dan menyelamat dipermudahkan

      Delete
  7. Sama Nanie... Insiden ni memang betul2 terkesan di hati walau xde ahli keluarga yang terlibat... Sama2 kita berdoa agar misteri kehilang MH370 akan segera terungkai...

    ReplyDelete
  8. kan..kalau ahli keluarga yang terlibat tu tak tahu lah macam mana... semoga semuanya dipermudahkan..

    ReplyDelete

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!