Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 16 May 2014

SELAMAT HARI GURU


Assalamualaikum...

Selamat hari Guru kepada semua guru di Malaysia dan di serata dunia...
Sepanjang bergelar pelajar selama 16 tahun, pelbagai kenangan yang dikumpulkan bersama-sama dengan guru... tidak dinafikan, ada guru yang betul2 sayang kita sebagai pelajarnya.. dan ada juga guru yang pilih kasih..terang-terangan tak suka kita.. tambah2 lagi jika kita adalah pelajar yang lemah dalam subjek yang di ajarnya...

Semasa zaman persekolahan..aku tergolong dalam golongan pelajar gred B .. tak cemerlangan sangat tapi tak lemah sangat..tak baik sangat..tak nakal sangat...tengah2 je...hehehe...Kenangan yang paling aku tak dapat lupakan adalah..dari sekolah rendah hingga ke sekolah menengah aku dijadikan sasaran oleh guru matematik.. sebabnya??bukan aku best student subjek matematik.. tapi pelajar yang paling lemah dalam subjek itu... haha..rare tak?? subjek lain ok je..bab yang berkaitan dengan pengiraan aku out....prinsip akaun..fizik..add mate..matematik...kimia....memang subjek yang akan merosakkan slip exam aku..  tapi takdelah sampai gagal..cuma tak cemerlang je...akekke.... cover line....hingga sekarang aku agak lembab dalam pengiraan... masuk U pun aku elak dari berjumpa dengan jurusan yang ada kaitan dengan pengiraan. hehe 

Kenangan kena denda pun banyak jugak neh..berdiri atas kerusi sebab tak boleh jawab soalan MUET masa form 6... malu memang malu..bayangkan form 6 kena berdiri atas kerusi macam budak darjah 1... cikgu form 6 lain tengok dan geleng2 kepala je... 

Dan kenangan yang paling best adalah bila cikgu ingat nama kita... aku tak tahu kenapa aku rasa bangga sangat kalau cikgu ingat nama kita..yalah, pelajar cikgu kan ramai..mana nak ingat semua kan... masa tu rasa bersemangat untuk belajar..akeke...

Tak kiralah apa jua kenangan kita dengan cikgu, kenangan manis ke..pahit ke..suka ke..duka ke..... jasa cikgu amatlah besar dan wajar dihargai..tanpa cikgu, siapalah kita pada hari ini. terima kasih cikgu... jasa kalian dalam kenagan kami semua... 

Apakah kenangan rakan-rakan blogger dengan guru masing2 sepanjang bergelar pelajar yang anda semua paling ingat...??? tak kiralah kenangan kena denda ke..kena rotan ke.. dapat hadiah ke... kisah suka dan duka....Jom kongsikan sama2... 

selamat hari guru untuk..
# Guru-guru di SEK.KEB. OTHMAN TALIB 2, PASIR MAS
#Guru-guru di SEK. MEN. KEB. TENDONG, PASIR MAS
# Pensyarah di UNIVERSITI UTARA MALAYSIA..
 dan semua guru-guru di Malaysia...



7 comments:

  1. salam. selamat hari guru buat semua cikgu :)

    ReplyDelete
  2. selamat hari guru utk semua cikgu2

    ReplyDelete
  3. dulu malas pegi skolah, sekarang rindu pulak :'(

    ReplyDelete
  4. Selamat hr guru utk semua heee

    ReplyDelete
  5. Selamat Hari Guru buat semua warga pendidik... saya sayang cikgu2 saya.. :)

    ReplyDelete
  6. rindu zaman sekolah,rindu kena marah ngan cikgu...
    selamat hari guru untuk semua guru ^-^

    ReplyDelete
  7. Selamat hari guru untuk cikgu-cikgu semua...

    ReplyDelete

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!