Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 27 November 2013

FACEBOOK !!!! Deactivated for temporary.. !!!


Assalamualaikum...

Dah hampir dua bulan kot aku deactivated facebook.. mesti ada yang fikir aku dah block or unfriends diorang kan..yalah tetiba je facebook aku hilang dari friendlist dorang.. ada kawan2 aku siap mesej ..wassup n call lagi tanya mana hilang Fb aku..kekenapa aku block dia..ala ciannya…hehhehe… sabaq ya kawan2.. saya xmacam tu.. saya xsuka unfriends orang sesuka hati..tambah2 lagi kalau kawan yang memang selalu bertegur sapa dan bergurau senda kan… akaun facebook aku akan aktif balik bila tiba masanya… hiii..macam bagus je kau neh kan… !!!
Soalan kawan2 saya jawab ya…



a)      Masa muda2 dulu suka sangat post macam kat FB.. gambar nasi berlauk budu.. motor buruk ayah.. baju cap masjid jemek..semua excited nak upload..  status pon macam2 di updates.. tengah makan pon up status.. tengah bagi kucing makan pon up status.. bergaduh dengan pak guard pon up status.. gaji naik pon up status..laki bini sebelah rumah bergaduh pon up status… haihh macam2 lah… tapi sekarang bila baca n tengok balik status2 lama dan gambar lama.. rasa malu, sengan, menyampah, rasa cam nak sorok kepala dalam tong beras je… kenapalah time tu xfikir malu n segan..eh eh… biasalah, budak baru nak up kan… sekarang maybe dah matang kot… hiiiiii…. Nak delete gambar2 dalam tu kan kot menyesal.. memori lama xboleh ulang balik… nak delete status satu2 xlarat pulak kan.. dari tahun 1998 lagi kot… nak delete akaun terus kot lost contact terus dengan kawan2… so caranya, aku deactivated je dulu.. bila perasaan malu dan segan hilang..aku akan aktifkan balik… yipppieee…
# logik tak alasan aku ya (a) neh..kehkeh~~~


b)      Sekarang orang suka post atau update perkara2 yang boleh menerbitkan perasaan cemburu.. mengguris hati dan perasaan  sakit hati..kecewa..sedih terhadap friendlist yang lain..walaupun orang tu tiada niat sikit pon nak guriskan hati siapa2.. contohnya… aku sekarang neh memang gila mengidam nak g Sabah.. hampir tiap masa duk survey tiket flight dan pakej murah ke Sabah.. tapi takde rezeki lagi nak pergi sekarang..kekangan masa… xdapat arrange masa cuti sama dengan husband…. Dan yang paling penting bajet pon suam2 kuku je.. sadisss tak?? Hiii Dalam aku duk meroyan nak g Sabah.. tetiba pulak ada orang duk update gambar baru Balik Sabah… memang jeles tahap maksimum lah kan… eeeee jeles..jeles..jeles.. aku neh duk beriya2 nak g sana..tetiba ada friendlist kita tetiba dengan riang gembira dah sampai kat sini.. aku hanya mimpi2 je lagi.. hiiiiiiii…….tapi ni contoh jelah.. xdenya sampai balik ngamok kat laki..hentak2 kaki kan.. just cakap dalam hati jelah..ermmmm bestnya kalau aku dapat ke sana!!!
                # boleh terima tak alasan (b) aku neh..hihihi…

c)       Part nie yang menguatkan nafsu aku untu deactivated akaun FB neh.. tetiba keluar masej dari chating box 
     “ Eh, naniey bila nak ada anak”, xkan merancang lagi kot”… "eh naniey bila nak preknen..better g buat check out.. kot ada masalah lain”..”eh naniey ko bila lagi..aku dah nak masuk 2 orang neh”… “eh naniey, minah tu kawen sama dengan kau lah, sekarang anak dia dah boleh jalan dah”…  aku rileks je xde rezeki lagi buat masa sekarang neh..tapi bila ada yang banyak bertanya macam nie..terus aku jadi stress… plezzz jangan Tanya lagi..nak tahu sangat bila aku nak beranak..haaa Tanya TUHAN..sebab dia yang menentukkan segalanya.. sobsob..
                       # alasan (c)  memang masuk akal kenapa facebook perlu deactivated..hi

g   haaaa buat masa sekarang nie jelah alasan aku kenapa deactivated akaun facebook.. nanti kalau dah rasa boring sangat..akaun FB tu akan di aktofkan balik..hihihi









No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!