Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 29 November 2013

WAS-WAS DATANG LAGIIII!!!!!!

Pemikiran bawah sedar (sering kali dipanggil bawah sedar) dalam psikologi (terutamanya psychoanalysis) merujuk kepada kesemua proses fikiran yang di luar kesedaran. Fenomena ini termasuk perasaan luar sedar (sering kali ditekan), kemahiran luar sedar atau automatik, persepsi tidak diakui, pemikiran luar sedar, tingkah-laku luar sedar dan tindak balas luar sedar, kompleks, fobia dan keinginan tersembunyi. 
Maklumat ihsan dari Miss. Wikipedia... 



Dengan itu fikiran luar sedar boleh dilihat sebagai sumber mimpi dan fikiran automatik (yang muncul tanpa punca yang jelas), simpanan ingatan dilupai (yang mungin masih dapat dicapai pada kesedaran pada masa berikutnya), dan tumpuan bagi pengetahuan dalaman (contoh. semua perkara yang kita pelajari dengan begitu baik sehinggakan kita lakukan tanpa berfikir). Satu contoh biasa operasi luar sedar adalah fenomena hampir diingati, di mana seseorang gagal mengingati sesuatu perkataan serta merta tetapi kemudiannya mendapat satu kesedaran yang memberikan penyelesaiannya kemudian pada hari itu. Dalam kes ini, ia bukanlah perkataan tersebut yang dilupakan, tetapi ia perlu dicapai dari fikiran luar sedar.

pagi tadi on the way nak datang kerja tetiba datang terlintas dalam kepala dan terdetik di hati " eh aku tutup x api dapur gas lepas goreng sosej tadi"... banyak kali duk imbas dalam kereta apa aku buat... adakah aku tutup api baru angkat sosej tu..ataupun aku angkat terus sosej tu dan biarkan api menyala..hadoiii xtenang tau...betul2 aku xingat apa yang aku buat.....  bagitau suami kat sebelah.. dia buat muka reda je, siap cakap lagi " xtutup api gak tunggu meletup jelah.. ..xkan nak patah balik..dah lewat dah time ni..jalan pulak jem..."  bertambah risau aku neh, tawakkal jelah..hope aku dah tutup api dapur gas tu... sampai kat ofis hati aku xtenang.. 2 kali call suami ada pape berita dari rumah..kot ada kawan dai call cakap ada jadi pape kat rumah kami.. suami cakap jangan pk.. xde papenya.. selalu je was was cmnie...dia pon ada pesan.. lain kali pagi2 tayah masak.. tayah sentuh dapur..takut lupa jadi was was macam nie.. buat kerja pon xtenang..hiiiiiiiiiii...

sampai sekarang aku xtau aku dah tutup ke belum api dapur tu.,.. tapi kalau xtutup mesti dah ada panggilan dari pihak kuaters..ni xde pon.. mmg xde pape yang jadilah tu... hissssshhhhh mmg haru lah ada penyakit was was neh... 


No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!