Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 22 November 2013

AKU BENCI...!!!

Wah-wah tajuk entry melampaunya... tak baik tau benci2.. Tuhan marah..

Entry macam budak2 sekolah pon ada jugak neh,...hoiii naniey..sedar sikit..umor tu dah banyak dah.. tayah gedik nak buat entry macam budak2 baru lepas PMR..

eleh tayah nak tipu lah kan... semua orang akan ada sifat benci kan... xkiralah benci tu pada apa dan pada siapa kan...hiiiiii.....

aku benci pada;



a) Tak hormat pada ibu bapa, tak bagi duit belanja pada ibu bapa walaupun xdiminta - jasa ibu bapa tiada nilainya.. lainlah kalau gaji korang cukup2 makan je..yang tu mayb mak ayah faham lah kot.. sebab tanggungjawab lelaki lebih  kepada keluarganya dahulu*bagi yang dah kawen... then baru ibu bapa...

b) Golongan hipokrit - sama maksud dengan talam 2 muka.... depan kata lain..belakang kita kata lain...

c) Golongan yang perasaan dia bagus dan hebat dalam membuat kerja... kembang hidung bila tunjuk dia berjaya hasilkan sesuatu walhal semuanya dengan kaedah tipu sana..tipu sini... kerah tenaga orang, paksa orang menipu..then dengan perasaan xtahu malu, siap bangga lagi di canang kat orang yang dia seorang yang berkaliber. 


d) Golongan tak berapa nak kaya sangat tapi berjalan x memijak bumi.. hidung memacak ke atas...mulut xhenti2 mengomel pada golongan yang kurang upaya.. selalu cakap ada rumah harga berjuta tapi habuk pon tarak!!!

e) Peminta sedekah di hina dan di herdik depan orang ramai... comon la, xnak bagi sedekah x perlulah hina mereka.. walaupun  peminta sedekah tapi mereka pon ada perasaan jugak kan...

f) Golongan putar alam - hari ni suruh buat macam nie..then bila tiba masanya tanya kita balik kenapa buat macam nie..haiyoooo...

g) Golongan yang hina alim ulamak, hina pemimpin,  - mereka manusia biasa, xlepas dari buat silap.. so tak perlulah hina.. 

h) Aku benci bila:- terpaksa tunggu orang berjam2... orang potong Q... hadir tempat yang penuh sesak dengan orang...*tapi hari tu aku pergi tengok bola..kehkeh..

i) Aku benci bila berebut remote TV dengan kakak aku..sebab dia suka layan SINETRON dari seberang.. tau x sinetron adalah rancangan TV yang paling aku benci... xsuka weh..mengarut je..kehkeh...

Sebenarnya  ada sebab di sebalik kenapa aku buat entry neh.. tapi kan malas lah nak mention2 kat sini.... blog aku neh ada orang yang xsepatutnya stalk... xpasal2 jadi isu lagi..kehkeh!!!!!


No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!