Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 5 November 2013

All in OCTOBER!! hectic time!!!

Assalamualaikum!!!
Masa untuk menghadap blog pada bulan ni memang agak terbatas sikit... xtau lah apa yang busy sangat..apa yang xde masa sangat... maybe pertukaran waktu kerja en.somi kot... kalau dulu dia kerja syif 12 jam siang 12 jam malam... hujung minggu pon kalau aku cuti dia kerja... sekarang dia dah kerja ofis hour.. maknanya masa aku kat rumah dia pon ada kat rumah... kalau dia ada kat rumah..mmg xboleh nak menghadap blog lah kan.. sebelum2 nie memang aku akan update blog time keseorangan di rumah... sekarang waktu cuti dah sama so memang duk layan dia jelah...kehkeh!!!

Bulan 10 a.k.a oktober ni banyak sangat kejadian..peristiwa..kes.. yang aku lalui...dengan event lagi... so untuk jimat masa aku yang xberapa nak banyak nie... kain dalam washing mesin pon xdi jemur lagi.. baju kat ruang tamu pon xberlipat lagi..sat g nak kena masak untuk suami..so aku pulun semua kejadian bulan 10 dalam 1 entry..akekeke

1). My Hubby di transfers ke Ibu Pejabat Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur... 
dapat berita yang sedikit menyenangkan dari en.Suami apabila dapat dia dapat ditukarkan ke Ibu Pejabat Bomba Kuala Lumpur.. kerja ofis hour... means senang sikit untuk kita ulang alik balik kerja.. dia boleh hantar dan ambik aku kat tempat kerja... ok yippieeeee.............. but 1 lagi masalahnya bila rumah sekarang masih lagi kat sepang... hoiiii jauh tu nak travel hari2 dari sepang ke KL... total minyak dalam seminggu hampir cecah 300 hengget.... adeeiiiii.... sekarang tengah tunggu kelulusan untuk tukar kuaters area KL... semoga di permudahkan... Amin!!!


2) My BFF since study at UUM got Married on 6th October 2013... Congrates Jah n hubby... hope kekal hingga jannah.. AMIN!!


Ini lah Jah..kawan baik kita...yeayyyy dia dah kawen!!! 

 Jah..aku lega sangat ko dah kawen sebab perkara yang paling aku takut sudah lepas.. aku takut n bimbnag sangat kot2 aku xdapat datang ke majlis perkahwinan ko... tapi sekarang ko dah kawen.. aku dah boleh tarik napas lega dah... orang lain kawen aku xkesah sangat dapat hadir ke tak.. tapi kalau xdpt hadir majlis ko aku akan rasa menyesal seumur hidup jah..kekeke!!!


 Aku tak tau sangat kenapa aku boleh jadi sebak bila jah Kawin... sebak bukan sedih tau..tapi gembira sangat2 dan lega sangat.... Bagi aku Jah seorang perahsia..kisah peribadinya jarang diceritakan pada kawan2..so susah sikit aku nak duga perasaan dia.. Namun begitu, Jah pernah jugak lah luahkan isi hati dia sebelum2 nie kat aku.. pasal hati dan perasaan ...tapi xbanyak sangat ...memang sedih dengan apa yang dilalui... Hope dengan betukarnya status ini.. diharap dirimu lebih bahagia dan lupakan kisah lama yaa laling sayang!!

3) An Event at Mersing, Johor on 13th October 2013... 

 Majlis Perasmian Program Empower di Mersing..... Kami bertolak ke Mersing pada hari Khamis... dan event berlangsung pada hari Ahad...  semuanya berjalan dengan lancar... agak sedih jugak di sebabkan program ini aku xbalik Raya Haji kat Kg yang jatuh pada 15hb Oktober 2013... ini adalah kali ke-3 aku xbalik sambut Raya Haji di Kg... xleh makan daging korban.. ermmm tapi xpelah..dah ada kerja kan.. hihihi... * gambar semasa event memang xde..sebab xde mood + agak penat untuk snap2 gambar... hihi...

4) An Event at RTC Kta Bharu on 26th October 2013.... 






Event ini diadakan bagi menyambut ulang tahun kewujudan ECER yang ke-5.. proogram yang dirasmikan oleh Menteri Besar Kelantan yang Baru iaitu Datuk Haji Ahmad Bin Yaacob... Program yang dimulakan pada 9.00 pagi hingga 5.00 petang... merupakan event yang paling penat dan amat memenatkan bagi aku... tapi tetap kerja dengan senyuman disebabkan ini adalah  tanggungjawab aku..hihi

Jadual pada bulan 10 nie agak padat sikit... bila ada event terpaksa stay kat sana paling kurang 3 hari... boleh kira bulan nie berapa kali aku jumpa denga en.somi.. kesian yaaa en. Somi asyik kena tinggal je...nasib baik dia ok je... xbanyak kerenah...malah siap support lagi kerja isteri dia walaupon kadang2 keluar keluhan... hurrrmmmm event lagi??? hehehe!!!

Ok dah.. babai....!!!!!

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!