Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 8 December 2012

MUSIM TENGKUJUH vs MUSIM HUJAN

haiyaaa..tiap kali nak log in blog neh..xsah kalu aku xkena masukkan pasword hanya sekali.. mesti akan unvalid untuk kali pertama..then percubaan kedua or ketiga baru btl2 boleh masuk..iyakkkks... sape suruh kau guna pasword pjg2 kan..hiyaaa...

ohhhh ni bukan main story yang nak dikarutkan ya....

ada cerita lain..hehe

sebelum tu kena bagi salam dulu...

Assalamualaikum...hehe...


sekarang nie musim apa yaa???

musim buah-buahan??? ofkos lah..hari2 orang kat kg call..suruh balik kg.. buah2 banyak dah masak.. buah durian ada..rambutan..duku..dokong...langsat.. mcm2 lagilah..

hah???buah anggur??? eh pelis lah ek.. ada..belakang kebun abah ko..hahaha...

yang bestnya pokok tu semua ada sekitar rumah je.. pokok rambutan depan rumah..langsat bagai tu pon depan rumah..belakang rumah pon ada.. teringin je nak makan boleh petik sendiri..weeehaaaa...manyak syokk maa duk kg..~~~

persoalannya....???

Kalau buah-buahan tu ada depan mata anda dengan banyaknya..agak2 anda ada rasa teringin sangat ke nak makan.. memang tak lah kan..makan ala kadar je..

kalau yang kena beli kat kedai..sekilo sampai 10 hengget xcukup kau makan... bila ada depan mata banyak2, free pulak tu xde lah pulak nak hadapnya.. biasalah lumrah manusia... aku xcakap kat siapa2..ini ditujukan untuk aku sendiri yaa..haha

ok stop fasal musim buah neh..aku bukan nak cerita yang ni..

aku nak cerita pasal monsun season...

MUSIM TENGKUJUH & MUSIM HUJAN..

sama je ke...apa bezanya??

bagi akulah..ni jawapan sedikit bongok dari aku walaupun aku belajar tinggi bertingkat-tingkat tapi aku still give the stupid answer....hehe

"MUSIM TENGKUJUH just for east coast region.. MUSIM HUJAN..for all state except East COast State..like KeYell"..haaa betul x???haha

reason: because i only heard that monsun season always hit at east coast.. not at westen or northen...haha

Bulan Disember....

apa kaitan musim tengkujuh dengan bulan disember..

ohhh yaaa betul..musim tengkujuh biasanya terjadi pada bulan disember..negeri yang terlibat adalah negeri dari pantai timur..mana ya???..kelantan..pahang..terengganu...

ok apa kaitan pula ,musim tengkujuh, bulan disember...negeri pantai timur...dan banjir...??

Yapp tepat sekali.. kalau dah musim tengkujuh memang akan banjir lah.. kalau 10 tahun dulu, kampung aku tu..wajib banjir kalau tiba musim ni..

tapi sekarang....

aku call mak...

Mok, xbanjir lagi ko kg...

mak jawab

Nok banjir mana gak..uje pon xdok..panas jah neh..uje kade2 jah...

ok..

memang sah kat tempat aku sekarang dah xkena banjir seperti dulu2 lagi..syok jugak main air banjir..rumah aku kira xdelah terkena banjir..tapi bawah tebing depan rumah aku dah macam sungai kalau banjir... air melimpah..kat situlah aku mandi2 kalau dulu2..naik perahu ayah..ikot abang memukat... then tgk cacing2 yang banyak terdampar atas jalan.. eiiiiiiii geli aku..n macam2 lagi makhluk tuhan yang keluar dari tempat persembunyian.

ok ok...

asyik ok je kan...

kat Kuala Lumpur ni..atau lebih tepat lagi di sebelah pantai barat nie hari-hari hujan..bukan sikit2 hujan...dah lah hujan lebat selebatnya..kdg2 sampai 1 hari suntuk...mau nye xbanjir kilat kat sini..wehehe

aku terasa lah jugak susahnya sebab hari2 terpaksa meredah hujan utk balik dari kerja.. asal aku nak balik je hujan---

beberapa minggu lepas dah banjir kt Johor, Selangor n mana 1 lagi..dah lupa..

tapi tulah.. supposedly time2 macamnie..area pantai timur yang terkena musibah banjir.. kalau dulu penduduk area pantai timur dah tak dapat tidur lena dah..kan tidur lena kang ada jugak rumah hanyut dibawa banjir.. tak pasal2 bangun keesokkan pagi rumah ada atas pokok kan.. tapi sekarang, bukan dapat tidur lena je.. bom meletup tepi rumah pon xsedar..yaaa tak..wehehe

betullah sekarang orang kata maybe peralihan musim.. pantai timur tidak lagi menjadi sasaran banjir pada musim tengkujuh.. banjir boleh terjadi kat mana2 negeri je xkira tidak kira musim sekarang nie.. hujan je sesuka hati..weee..takott pulak tetiba kan...

Ayat biasa orang guna bila berlaku sesuatu diluar kotak pemikiran " biasalah, bumi dah tua..dah nak hancur..semua dah tunggang langang..xikut aturan dah.. nauzubillah imin zalik~~

ohhh dah panjang dah duk cerita pasal hujan neh..

nak post entry lain pulak..

tamatkan jelah yang nie..

ok..dadaaaaa.........

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!