Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 16 December 2012

RUMAH pun Mau Aksesories...

Nak cerita jugak kan pasal barang2 yang baru masuk dalam rumah.. eh biarlah.. bukan nak nunjuk2 pon..saja nak penuhkan entry kat blog neh..kau apa tahu..wehehe...

Dulu2 aku punya pemikiran kan.. buat apa lah nak penuhkan rumah dengan perabot..buat semak je.. rumah kosong lagi best..tak payah nak kemas bagai... itu pikiran zaman sekolah..zaman xmatang perihal rumahtangga...

Dulu2 bila orang sebelah rumah duk bising angkot sofa..meja makan..tV...peti baru.. heboh satu kampung.. nasib baik mak aku jenis xcopy perangai orang... mak aku xpenah mintak nak beli sofa baru kat bapak aku bila dia tengok jiran sebelah rumah angkot sofa baru.. bagus mak..xpenah nak susahkan ayah.. aku pon sokonh mak..hehe

Tapi bila ada rumahtangga sendiri..baru aku tahu perasaan segan bila rumah kosong tanpa perabot..mak aku dulu2 pon mayb ada perasaan segan jugak dengan jiran2 tapi xnak menyusahkan ayah..yalah..kami bukan orang senangkan.. cukuplah sekadar rumah yang didiami mempunyai kelengkapan asas..tak payah nak bergaya bagai..walhal poket kering...

Tapi itu zaman mak aku lah..even rumah suami aku neh jarang dikunjungi tapi bagi kenalah ada sikit2 barang dalam rumah.. xnak kosong sangat..

Cehh panjang mukadimah aku.. walhal sebenarnya nak cerita semalam aku pegi beli meja makan..hahaha... ok en somi.. skg nie kita dah ada meja makan..so tayah guna meja kopi depan tv utk makan yaa..hehe...

Nilah meja makannye...

New arrival lagi..aku suka meja nie sebab permukaannya adalah jed..nampak cantik dan comel serta senang nak lap..eh bukan ke meja sume senang nak lap ke..hehehe..
Harganya RM700..tapi en somi counting dapat RM650..taukey cakap meja nie xleh turunkan harga lagi sebab baru sampai..n harga pon xpamer lagi.. tapi dah hati aku neh berkenan..rembat jugaklah..

Namun itu meja makan nie sebenarnya bukan dalam list untuk aku beli pada bulan nie.. list aku yang utama adalah nak beli katil.. katil oh katil... tapi aku beli jugak lah katilnye...bukan lupakan terus bila beli meja kan..kiranya xtersasarlah dari niat asal..hehe


Katil aku beli warna putih..plan asal nak beli 1 set.. tapi dah terbeli meja makan..so terpaksalah beli katil je..xpe benda lain kita beli kemudian...

**cadar itu adalah hadiah kawen kitaorang tau..hehe**

Harga katil dalam 7++ hengget somthing n tilam harga 400 hengget.. tapi sumpah, katil sekarang ni langsung aku xberkenan.. dalam keterpaksaan je pilih katil nie..sebab NO CHOICE~~malas nak dengar en somi bising..so aku setuju jelah..

tapi satu je lagi yang aku betul2 nak bagi ada lam rumah neh..iaitu cermin besar.. aku nak letak kat meja makan tu lah.. nampak cantik bila meja makan berlatarbelakangkan cermin besar.. semalam aku dah nak g beli Cermin tu kat NIlai 3 .. baik punya..harga setelah di counting dengan tokseh tu.. dalam 6o hengget je.. tapi sedih sangat2 sebab xmuat nak wat masuk kereta..so terpaksalah batalkan niat tuk beli.. sedih sangat.. xpelah..nanti cari altenatif lain untuki bawak balik cermin tu.. walapapun aku tetap nak jugak cermin tu.. hurmmmm...

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!