Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 8 December 2012

Alkisahnya...


ok2..taip cepat2..sebab suami baru call..dia dah habis kelas awal hari nie..then dia suruh kemas2 baju sebab nak bertolak balik kg trus jap g..

haiyaa planing asal nak balik malam nanti..tu yang xprepare lagi..xpe....ada masa.. UTM kt Ampang Park jauh kot dengan Sepang.. 45 minit..boleh nak karut satu cerita lagi neh..wehehe..dah siap nie baru g kemas baju yaa..wahehe~~~

ok..tajuk pon dah alkisahnya kan.. so ceritanya macam nie...

Semalam plan dengan budak ofis nama wani nak g sogo..dia nak beli kasut kt vincci katanya..

baru je habis bincang je..tetiba.. hujan turun dengan lebat.. haiyaaa dah sah2 basah neh kalau balik time nie... memang lah ada payung tapi tetap basah.. ok..ofis n sogo xlah jauh sangat pon 5 minit je.. tapi kalau dah hujan macam nie..bukan 5 minit..5 saat pon boleh kuyup tau...

raining season ke pe kat kl neh..tiap-tiap hari hujan...

jam tepat kul 6pm..hujan still lebat..so tunggu hujan reda dululah kan.. petir pon asyik menyala je..takot lah jugak nak redah kan..

lepas 15 minit tunggu hujan belum tunjuk nak stp..so aku n wani ambik keputusan mau redah je..so kitorang redah jelah.. xsampai seminit jalan dah basah..sbbbasah aku cakap dengan wani xjadilah nak g sogo..basah neh...segan kt orang.. wani pon kata oklah..

tapi bila dah sampat stesen LRT bandaraya tu..tetiba aku ckp.."eh jom lah nak g sogo..selamba jelah basah2 pon, bukan diorang akan halau pon"kan..hehe.. then kitorang terus menuju ke Sogo...

mula2 pusing2 je dulu..then baru ke butik VINCI..wani nak tgk kasut...aku mmg target nak cuci mata je sebab cash lam beg non hadooo... xpecaya..ada 20 hengget je time tu..kikiki...

tapi xde duit pon bukan penghalang untuk shopping yaa... apa yang jadinya..??

ok aku tetiba terpandang beg vinci neh.. memang cantik.. aku terus suka n terus rasa nak beli.. oucchh im fallin love with that beg.. tapi fikir balik xpayah lah sebab cash ada 20 hengg je... aku malas nak layan perasaan..g lah ronda2 tgk kasut..dah puas tengok kasut..aku pon pegi balik tempat beg tu.. aku nak sangat2 beg tu..

then dengan tanpa pk panjang aku panggil sales girl..cakap aku nak beg tu..harganya not bad lah.. mahal bagi aku yang kederr neh..bagi yang biasa dengan barang brand.. stakat harga nie duk celah gigi je kan..hehe

wani macam xpercaya je aku tekad ambik beg tu... dua tiga kali dia tanya..betul ke neh??xnyesal...??hehe aku senyum je..

aku neh mmg ssh nak wat keluar duit tuk beli pape..aku akan pk panjang dulu..paling x pon aku akan cakap..ok xpe..neh beli lain kali..tapi ari ni aku xpk pape..terus beli...

memandangkan cash lam tangan xcukup..so aku swapkan kat debit aku akt mesin cashier tu... haaa tgk xde tunai pon boleh shopping..rosak plan btl lah teknologi neh..wehehe~~~~

haa nilah beg yan..cantik bagi aku.. beg ni aku nama kan beg cinta pandang pertam..tgk dr jauh dah suka..ehiks...~~~

bila aku dah siap bayar beg tadi..tetiba pulak si wani cakap dia xjadik beli kasut..
dia letak balik kasut yang diambil tadi..

cehhh ni sape yang teman sape nie...xkan orang yang datang teman angkut beg..tapi yang mengajak wat balik tgn kosong je..cehh xadil~~~

dah puas2 pusing sogo, then kitaorang balik.. salah nak balik cepat sebab sejuk.. sejuk sebab basah kuyup kena hujan tadi kan...

keseokkan harinya (hari ni).. suami tgk beg yang aku beli..dia xkata pape.. sebab bukan selalu aku beli barang..then siap tunjuk resit lagi...

tengah hari tu pulak, dia g baiki kereta..balik umah dia tunjuk resit kat aku.. hah ambik..sekali baiki kereta dia..memang jumlahnya berganda2 dari harga beg aku...


ok..diakui mantainance kereta lagi mahal dr aku...

alkisahnya apa???haaa pempuan habiskan duit tuk shoping..xpk pjg sgt kalau sal shoping...***tapi aku xlah gila shopping pon..beli bila perlu je..huhuhu**bangganye lahai punya sikap camnie..~~~

kalau laki pulak..emmm apa lagi..separuh gaji dah spare utk kereta..


ehhh tetiba je kuar gambar buku nie kan...

hahaha...saja buat gempaq...

aku nak cakap yang aku beli buku bi dah lama tapi belum sempat nak membacanya..

besalah, buku manggeriskan..slow lah sikit tangan nie nak sentuh...

tunggulah kalau betul2 ada masa..nak baca n nak menghayatinya sekali..buku camnie kalau baca sekali gus memang xfaham lah kan..hehehe...

buku ni aku beli dengan harga 5 hengget je.. niat asal beli sebab murah n nak improve english... oh my english...~~~

ok dah..dah...xde kaitan pon..

nak cepat neh..sebab dah nak balik kg..

sebarang spelling error akan dibetulkan next time..sekarang memang xsempat..

so aku post je entry nie dulu..~~~wehehe

babai...

BALIK KG MALAM NIE..YEAYYYY!!!!

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!