Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 22 October 2012

Spaghetti.. ofkos new one for me!!!

ehehehe~~~~ macam jakun je tajuk entry aku kali neh..haha~~~

Assalamualaikum wbt...

Aku orang melayu sejati, tekak melayu macam aku neh memang susah nak adapt dengan masakan dari negara lain... yang aku boleh trima hanyalah western...italian..chinese.. Japan... etc im say sorrylah yaa.. masakan siam boleh lagi diterima sebab masakan kelantan sendiri pon banyak yang berasal dari siam..ohh biasalah, kelantan n siam kan dah sempadan....

Tapi tak tahulah kenapa yaa..sejak dua tiga menjak neh kan kepala hotak aku neh asyik teringat kt spagheti je..uissshhh..makanan yang paling aku tak boleh nak telan sebelum2 neh... ada sebablah kenapa aku tak suka spageti neh... sebabnya aku pernah makan spageti yang lansung xsedap..nak termuntah bila makan..dah lah spageti dia sejuk..then kuah dia pulak masam sangat2..macam makan tomato sebijik... memang meremang bulu roma aku.. dan start pada hari tu lah aku memang tak makan spegeti.. kejadian nie berlaku time aku belajar di UUM bertahun tahun yang lepas..akeke..

nak tahu x macam mana aku boleh kembali ketagih nak makan spegeti neh?? ermmm ini gara2 dua orang budak ofis aku yang suka sangat makan spageti.. mana2 je pergi makan..memang xsah kalau tak order spageti.. dah bila diorang order tu, aku pun rasa lah sikit2 spageti diorang tu.. eh..eh tetiba pula sedap...

pada satu hari tu ada member serumah ajak g makan kat Fish Mohannthan kt Sogo.. kat sini makanan tak banyak pilihan.. dah kwawan serumah aku tu order spageti, aku pun macam nak try..aku pon order lah..dalam hati neh risau jugak kalau akau tak dapat habiskan spageti tu... yalah tekak aku neh kan memang xboleh nak terima spageti dari dulu lagi.. skag pulak baru terbuka selera.

Bila aku makan spageti yang kat fish mohantthan neh.. waHHHHHH sedapnya lahai....
sesuai dengan hargannya.. total semua adalah dalam anggaran 25 hengget...mahal jugaklah tapi xpe, sebab makan x boleh nak berkira sangat kan..

Bila tengok harga spageti yang agal mahal..aku berangan nak buat spageti sendiri dirumah.. so aku pon google lah bahan-bahan dan cara-cara membuatnya..alahai senangnya.. bahan-bahan pun murah2 dah senang didapati.

So buat masa sekarang aku ambik je resepi dulu.. insyaAllah dalam masa terdekat nie aku akan cuba masak spageti untuk pertama kalinya.. hope success~~~ tunggulah kemunculan spageti versi NANIEY soon..oyeaaahhhh~~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!