Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 28 October 2012

Salam Aidiladha : 2nd time ceLebrate at KL...

Assalamualaikum...

Apa perasaan anda-anda semua apabila terpaksa sambut raya tanpa keluarga... maknanya anda xbalik kg lah.. bagi yang memang stay with family.. doesn't matter lah kan.. tapi aku??? family semua kat kelantan tau..aku je yang merantau di KL.. tapi xdapat balik utk beraya di kg sebab suami ada hal..yang memustahilkan untuk kami ho ho ho balik kg... sob..sob..sooob..

Dah lah xdapat balik kg..pagi raya pulak..stay sorang kt rumah..kenapa???

yezzz en somi kerja di pagi raya sampailah malam... hadoiii.

tapi kalau ditanya apa perasaan aku yang sebenarnya apabila terpaksa sambut raya yang xseprti raya nie..aku cuma boleh ckp..

***biasa je..xdelah sedih sgt..xdelah terkilan..xdelah aku nak menangis sampai habis sekotak tisu..stay kat umah sorang2 pagi raya pun..aku takde hal.. langsung tak sebak ***mcmana nak sebak kan..dah mu tdo jam 12 baru bgn kan..*** ok2.. bukan xhormati raya tapi aku boring je..dari duk pk..***uh uh bestnya if ada kat kg skg nie** dari duk fikir mengarut macam tu, lebih baik aku membuta..yaa dakk..

Takpe takpe..dh nama raya korban kan..so aku korbankan raya aku demi suami yang kerja.. haaa mulia nye aku..haktuiii....

Walaupun xdpt balik raya di kampung, aku plan nak lah jugak merasa suasanan raya.. means ada rendang n ketupat bagailah kan... tapi apalah nasib.. last minit nak pergi beli barang2 untuk memasak masakan demikian.. daun limau purut n serai pulak xde..3 tempat aku g carik..semua dah habis..

Sooo apa nak buat?? memang tak buat papelah kan...

Pagi raya makan apa??? yesss makan roti bakar yang di sapu kaya jelah...

Takpe takpe..rezki jugak... tapi rendang tu akan tetap ku masak..even dah sampai hari ketiga raya pon..aku tetap akan masak rendang tu...wat n see...

asyik tape takpe je mu dari tadi lagi kan..

And last sekali.. SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA diucapkan kepada mak n ayah.. adik beradik..keluarga mertua..kakak n abg2 ipar (uhhh dah der mertua n ipar dah**) wahaha...kawan-kawan baik..kawan xberapa baik...kawan-kawan baru..kawan-kawan lama.. kekasih2 gelap..dan all muslim over the world: hope raya tahun ini memberi erti pengorbanan yang bermakna dalam diri kalian semua... n untuk suami tersayang..TQ banyak2 kerna dikau betul2 telah mengajarku erti pengorbanan yang sebenarnya pada raya korban thn ini..TQ bebanyak yaaaa en.somi.. luv u lah sayang...muaxxxxx.... :-P

kbai..~~~~

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!