Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 1 October 2012

Jelajah Johor

Jelajah Johor lah sgt kan..stakat lalu ngan keta..huhu..tapi xpe..y penting tayar keta laki aku dh gilis tanah Johor kan..akekeke..

Assalamualaikum semua...

Cam best je kan tajuk entry..walhal besa2 jer..jakun jugak bagi aku cz 1st time sampai johor..wahahaha.... nie pon sbb nk register continue blaja en Somi kt UTM..lau x mmg xsmpai Johor lah aku.. alhamdullih dgn peluang ini..walaupun jap je tapi best jugak..enjoyyyy...~~~~~~~~~~

Nie route kitaorg selama 2 hari 1 mlm

" Sepang---> Kuala Pilah----> Batu Pahat----> Kota Tinggi-----> Skudai---> Johor Bharu

Cehhh xgempak langsung route mu tuh Naniey wei..hehehe>>>ada aku kisah lah ek...


Start di Sepang tu, ofkos lah bertolak dari umah en.Somi kan...

Kuala Pilah tu...oh ari sabtu MY BFF time blaja UUM upgrade status,..kitorg konvoi lam 5 keta..tp stiap bijik kreta tu 2 org je isi kandungannye..ish2 wat semak jalan je kan... kitorg mmg xmau tumpang org cz pas balik dr majlis nurul nie..trus nak gerak ke Johor lah.. Nie gambar nurul kawen..best2..dapat jumpa ramai kawan.. Congrates Nurul..

Best..ramai kwn UUM kt sini...





Then lam kul 2 terus bertolak ke Johor.. kitorg follow kete member y mmg org Johor lah.. 1st tu kena ke Batu Pahat sbb nk antar kwn laki masa blaja dulu kt umah dia..wehhh punya lah jauh batu pahat neh..dh mcm cuaca kena hadapi.. cuaca cerah, mendung, hujan, petir...br leh sampai batu pahat.. sama sana je dia suruh naik umah lu..kira beraya kt umah dia lah... dh tu kita di jamu dgn Mee Beracun.. uh peliknya nama..tapi inilah ghupa nye..

Mee Beracun..terbaik dari Batu Pahat...takut x nk Makan Mee Beracun neh..akeke...


Pastu perjalanan diteruskan ke Kota Tinggi..umah BFF time blaja U jugak.. bermalam kt umah dia lah sbb esok dia akan tunjuk jalan tuk kitorg ke UTM.. kitorg mmg 0 tentang jenjalan kt Johor neh..tu y mintak bantuan dia.. plannya nk bermalam di Hotel murah area UTM je tp dia beria2 ajak bermalam dirumahnya.. xsmpai hati lah pulak kan..so kami trima je.. in fact dpt jimat duit bayar sewa hotel..kehkeh..

aku pon tnya jugaklah jauh ke umah dia ngan UTM..uhh dijawabnya dekat je..lam sejam je.. aku pon percayalah..dgn senang hati kitorg menuju ke Kota Tinggi...


Lam perjalanan tu aku nmpak signboard neh..Tongkang Pechah..terkekeh aku gelak lam keta.. aku ckp kt En. Somi...ayat ayah neh *bilik cam tongkang pecah** haha


lam sejam perjalanan tu aku xnmpak sebarang singboard pon tuk menuju ke Kota Tinggi..maknanya apa???maknanya tempat tu jauh lagi lah..bkn sejam dua lagi lah kan... tapi aku ok je..truskan jugak perjalanan... tapi sakit ati jugak lah dgn pemandu kt Johor neh..kuang ajaQQQQ... nk matik cepat ke pe...tgk no plat kete..ok..plat singapore..mmg kuang ajaQQ... keta dh nk cium bontot pon dia sempat lagi potong.. aku syg nyawa wei..lau ko nak matik..g matik lu..mongok!!!.. berbakul2 lak aku menyumpah that day!!...

Lam perjalanan tu ujan trun lebat..makin slow lah bawak keta..n makin lambat lah nk smapai...

Almost 2 hour br smpai umah kwn kt Johor Bharu.. singgah kat umah dia sbb nak ambik brg..dia stuju nk join tdo di umah member kitorg kat Kota Tgi..best gak ramai2..gpun dh lama xjumpa kan..

Dah dia siap ambik brg tu..trus menuju ke Kota tgi... lam dekat kwn aku tu.., adalah sejam lebih br smpai Kota Tinggi.. nk masuk cr umah dia lagi punya lama..jauh kena masul lam ladang sawit...adoiii.. punya ssh nk sampai ke Felda Bukit Easter, Kota Tinggi.. n finally..tepat jam 12 mlm br sampai umah dia.. bayangkanlah bape lama perjalanan dr Batu Pahat ke Kota Tgi y dikata sejam dua oleh kwn ku tadi tu..lau balik kg..dh sampai Pasir Mas dah..adoiii...

Dah sampai tu kitorg mkn nasik..nak xnak kena mkn coz mak kwn dh masak.. en. Somi xmkn**dh tau dh..lau mlm2 cm tu mana dia makan*** n then pas mkn..mandi..trus tdo..pagi2 esok nk bgn cz nk g UTM..nk hantar En. Somi register PJJ...

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ..............

5.30 am aku dh tersedar dah..masuk bilik member tgk diaorg dh sedar tapi xbangkit lagi.. smlm dh penat kan..mmg lah pagi ssh nk bangkit... tp terpaksa bangkit gak cz kul 6 dh nk gerak..

pas minum pagi..kitorg pon gerak.. lam kul 6.30... kul 8 .30 br smpai UTM..En. Suami dh lewat stgh jam..tp xpelah..register je kot..bkn ada pape pn..akekeke

Ok En.Somi terpaksa berada d utm tu smpai ptg..xkan aku nk tgu situ kan.. kitorg pon plan nk g jalan2..sblum tu kita balik smbung tdo kt umah mida jap..


zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...tdo lagi... aku xtdo coz risau kt En. Somi..pasal yuran la..makan la..mcm PK..helo naniey..laki ko tu dh tua..lau lapar pandailah dia cr makan..uhh!!!xsemudah tu..aku kenal laki aku..dia mmg ssh bab makan lau sorang2..huhuhu..ok2 tayah pk y tu...

Lam pukul 11 semua bgn tuk bersiap2 g jenjalan..

Nie lah kwn2 y aku maksudkan.. Katty @Jah n Mida...


Destinasi pertama kami Legoland..uhuhuhu...


Actually tempat nie belum siap sepenuhnya lagik..tapi dh d buka tuk org ramai.. tiket tuk masuk 140 hengget.. GILO..lum siap je pon tiket dh rega byk tu..dh siap sepenuhnya xtaulah bape reganya..kaya lah Johor pas nie...

Dalam xsiap tu ramai jugak pengunjung..maklumlah ujung minggu kan..tapi kebnyakkan y dtg tu kaum y mmg kaya kt mesia n singapore lah.. berbaris nk belitiket pon mmg penuh ngan kaum dia lah..melayu???ada jugak tp ramai y duk kt pintu gerbang..klik2 gmbar kt situ..then blah...cm kitorg gak..uhukuhukkk pecah tembelang..hehe...

Nilah kiotrg y jakun tergedik2 kt depan pintu gerbang legoland.... hihi

Pas siap posing..kitorg pon plan nk ke umah Hazel kt Taman Perling, JB..dekat ngan UTM je.. Hazel dh kawen bln 6 ritu... b4 pegi tu aku call dia lu..yalah xkan nk terjah umah org cm tu je kan.. main terjah kang, buatnya dia xde kt umah..kami gak y ssh..huhu...


Posing lam keta Mida..heading to Hazel House...

Setibanya di rumah beliau...wargggghhhh lama xjumpa hazel..rendu sensagt... tp hazel makin kurus..aku je y makin gemuk..hukhuk...

kt umah hazel kitorg mkn mee goreng..terisi perut tghari..hlg lapar..huhu..

borak-borak ngan hazel..tetiba aku tgk muka mida..aisehh xleh blah..penat giler muka dia..kcian lah pulak.. then bila kt2 sejam duk borak2 ngan Hazel..kitorg mintak diri mau gerak...

disebabkan mida dh xde btry lansung dh..mmg penat sgt..so aku mintak dia antarkan aku n Jah kt Jusco Taman U..dekat je ngan UTM..senang En. Somi aku nk jemput nanti..

aku lepak kt KFC jusco smpai kul 5 lebih..dh tu En. Somi aku mesej ckp dah siap urusannya... then dia pon dtg jempott aku n jah..

Aku n En.Somi g antar jah kt umah akak dia y xbrapa jauh sgt lah dr UTM tu.. lam perjalanan hantar jah balik..sempat jugak lah jah tunjukkan kami jalan y perlu kami lalui utk balik KL..TQ jah..tp kau tau lah otak aku kan..memori 2 gib je.. memori xtahan lama.. harapan aku adalah pada En. Somi n GPS..hiii..

ohhh b4 antar jah balik..kitaorg mkn lu...teman en suami.. aku n jah dah santap kepsi dh tadi..


Lapar ya abg..mkn ye mkn..jgn xmakan..


Pas mkn trus hantar jah balik umah akak dia...

Then kitorg pon bertolak balik Sepang...

On the Way balik tu aku cam besa lah..membute je... sedar2 En. Somi tnya..kita dh kt mana neh yang..dgn muka xberslah aku jawab..kita kt Seremban dh ke??? dgn selamba laki aku ckp.. Kita dh sampai Nilai yang.. depan tu je umah kita..adehhh lama ke aku tdo... xlah lam sgt.. 3 jam je.. perjalanan JB ke Sepang tu kan ambik masa 4 jam.. ish2 teruk btl aku kan..

Sampai umah lam kul 10 lebih..pas mandi..kitorg trus tdo..uhhhh penatttttttt

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz................


eh pjg nye...tapi langsung xmenarik kan..hihi...

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!