Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 12 January 2013

GOOD BYE 2012....

Assalamualaikum...

Hurmmm 2 minggu entry ni tidur lena dalam draf.. dari awal tahun aku karang..skg baru ada masa nak siapkan..acece... bz konon ek..xlah bz pon..saja mem*bz*kan diri...ehehe...



Haaaaaa...ni muka tahun baru...tembam giler...!!!!

Actually entry nie nak story kan pasal apa yang telah menjadi big moment, sweet memories n also grief memory dalam hidup saya**acecece...tahun baru, dah start guna saya*** dan orang2 yang terdekat dgn saya samada secara langsung ataupun tidak langsung sepanjang tahaun 2012

Ok...lets start from the beginning year....

 6 January 2012

Start menjadi pekerja cemerlang, gemilang terbilang di PKSM...

ehhhh xnampak muka pon..ah xpo..malas nak cr gambar lain..wahaha...

so sekarang dah genap setahun saya bekerja disini... boleh dikatakan best jugak kerja kat sini sebab kena joint event.. n frankly speaking i love event..sebab xperlu stay on ofis and mengadap komputer je... even that, kita juga akan kelihatan lebih aktif sekiranya banyak melakukan aktiviti luar..  Sepanjang kerja kat sini, saya dapat 1 peluang kerja lain... time tu  baru beberapa bulan kerja di sini..tetiba dapat panggilan utk lapor diri as a Personal Assistant at big legal firm at KL... but saya terpaksa tolak sebab br start kerja kt PKSM..ohh never mind... n then dapat beberapa panggilan untuk interview... tapi semua tu di tolak dulu sebab saya betul2 nak cari pengalaman dalam bidang event management....  dalam pada itu boleh improve kan skill Public Relation saya..ehehe~~~~ apa guna ambik kursus public speaking kan kalu tak nak gunakannya..akekeke~~~tapi actually sedih juga sebab dah stahun kerja sini..PR saya xpernah maju..wahahahaha~~~~~

aisehhhhh ssh lah bersaya2 neh...back to the normal lah...tayah nk hypocrito de amor sgt..ok...haha


March 2012

Actually tarikh yang tepat aku lupa..biasalah umur dah bertambah kan..tahap kelupaan **ada ke perkataan neh** pon dah melampau dah...akeke.... ini adalah peristiwa yang paling sedih untuk keturunan kami sebab nenek sebelah ayah telah kembali menghadap penciptaNya...alfatihah untuk arwah nenek..semoga engkau tenang di sana... sekarang nie aku dah xde Datuk dah..atuk sebelah mak dua2 dah xde sejak aku kecik lagi.. n aku xpernah kenal pon ayah kepada mak.. sebab arwah meninggal semasa aku xlahir lagi.. sebab meninggal: kena pukul kat orang sebab arwah selalu mengaji pada waktu subuh di masjid.. **sumber dari mak***Astagrafirullahalazim... memang hitam hati2 mereka yang melakukannya... n arwah Mek (ibu mak aku) meninggal masa aku darjah 4**kalu xsilap**... atuk sebelah ayah meninggal masa aku baru nak kenal alam kanak2... ingat lagi muka arwah..sebijik macam muka ayah... n last, meninggal saat 3 bulan lagi aku nak tukar status... Semoga kalian semua tenang di sana.. aku bangga menjadi keturunan kalian... Alfatihah...



2 June 2012

Moment paling bernilai bagi aku... perubahan besar dalam hidup aku..status bujang dalam resume dah kena tukar kepada married...


besar x berubahan tu??akeke... yapp tanggungjawab pon besar.. nn badan aku je yang semakin mengecil..hak tui**sila muntah sekarang....wahaha... perkenalan dengan en.somi pada zaman sekolah memang tidak disangka n tak di duga akan bernoktah di jinjang pelamin...syukur alhamdulilah ..memang tidak bajet pon, dia kawan sekelas masa form 6 adalah jodoh aku...masa sekolah kitaorang memang xcouple.. nak kata berkawan pon... urmmm ssh nak cakap sebab dia tu pendiam tahap bisu**yaaa ampun en somi...***ehehe... n aku memang xtahu bila masa dia terjatuh cintakkkk ..last2 bila dah habis STPM dapat mesej dia...**tayah mention kat sini lah yaa isi kandungan text tu..wat malu jep..kennn....**,frankly speaking, masa sekolah aku xde minat sape2 n xde niat nak couple2..apa barang cinta monyet..kan..haha.... lama jugak aku ambik masa nak terima dia..last2 beberapa hari before lapor diri kt UUM baru aku terima dia.. ok..26/06/2006..we declare as a ermmmm malu nak mention...waaa gedikk sangat...!!! ok saat tu bermulalah PJJ kitaorang.... bila dah habis belajar n dia pon dah masuk kerja goment.. 8/6/2011 kami tunang..n stahun lepas tu pada tarikh 2/06/12 hubungan kami di sahkan oleh tok imam kg Tendong..akeke... syukur alhamdulilah... haaa tgk..semua bulan 6.. no bertuah ke apa neh..wahhaha... n harapan aku adalah..aku nak pregnant bulan 6 tahun nie.. insyaAllah kalau ada rezki... kita hanya merancang, Tuhan yang tentukan..xgitu...


hehehehe...kita dah ada kad ahli... sape yang belum jadi ahli..jom jadi ahli sekarang... besar nikmatnya bila jd ahli...wahahahaha~~~~~

Julai 2012

Yang pergi hilang kan berganti....sebulan lepas aku kawen, aku diberitakan oleh kakak kat kg yang mana isteri abang aku telah selamat melahirkan baby boi... alhamdulilah... syukur alhamdulilah Ya Allah kerana dikau menghadiahkan insan yang cukup lengkap dan sempurna dari segi kesihatan dan rupa fizikal.. Nama anak buah aku y ke-enam tu MOHAMAD ANIQ QAYYUM BIN MOHD ZAMZANEY... wahh panjangnya nama anak buah mak teh neh... to Ngah n Kak Ja..didik lah aniq supaya menjadi insan yang berjaya kepada keluarga, agama dan negara~~bayi ibarat kain putih.. hanya kita yang akan mencorakkan masa depannya... Congrats to both of U..


Mohamad AniQ Quyyum....

August 2012

Start bulan nie En. Somi dah lapor diri di UTM, bulan 9 start kelas PJJ di UTM Space near Ampang Park... bangga sangat2 dengan En.Somi sebab berusaha untuk memajukan diri... biar apa orang nak kata sayang.. yang penting kita xsusahkan mereka..  saya sentiasa sokong apa juga yang abang lakukan... kejayaan seorang laki disebabkan dengan adanya wanita dibelakang...dan saya adalah wanita yang menyokong di belakang abg tu..aakeke...GUd Luck abg.. belajar rajin2 yaa.. esement tu jgn asyik nak pas kat isteri je...blaja2 wat sdiri yaa,,,huhuhuhu....




Banyak lagi peristiwa2 yang berlaku sepanjang tahun 2012..kalau mau tulis semua sah2  3 4 hari xhabis kan... oleh sebab demkian hanya peristiwa yang agak penting je yang aku storykan... hehehe

xpe kan..xnyusahkan orang pon kan..wuhuhuhu..

Hpoe tahun 2013 akan menyajikan pelbagai kisah menarik dalam hidup saya dan anda juga...

Ok..nak g makan jap... babai...

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!