Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 12 January 2013

Came Back to School...


Assalamualaikum......

ok..hujung minggu yang boring..apa yang boleh dibuat selain online..menjelajah blog orang n mengupdate blog sendiri.. bertambah taktau nak buat apa apabila officially -nya aku dah deactivate akaun facebook n xtau bila akan di aktifkan balik... aku pon tak tau apa salah FB kt aku smpai aku deactivate kan  ia... sori ya mister muka buku... one day i active kan u balik yaaa..

Dalam xtau tau nak buat apa tu..aku pun ngelamun lah depan PC neh...teringat kawan2 sekolah... teringat pada kenangan lalu. nasib baik sekarang teknologi canggih..maklumat dihujung jari je... kalau nak tahu perkembangan kawan2 lama.. online je FB... ramai kawan2 sekolah aktif dengan FB..so secara automatiknya boleh tahu perkembangan terbaru diorang walaupun xbertegur... ntah lah..nampak kat online chat tu ramai yang berwarna hijau..tandanya tengah online..tapi xpernah pn ber*hai ke apa... ntah lah..mayb segan kot..dah lama xbertegur kan.. tapi ada jugaklah yang bagi komen2 kalau ada update status... 

ok..ni bagi kawan2 yang aktif FB lah..bagi yang x aktif bermuka buku..memang lost contact lah..langsung xtahu perkembangan..jumpa2 dah dukong anak... kawen pon xtau bila... whatever lah..yang penting masing2 dah ada kehidupan sendiri kan...semoga bahagia yaa kawan2...

OK..dah cerita pasal kawan n muka buku...

Nak cerita pasal entry kali ini..bila dah teringat kt kawan2..aku pon g belek lah album2 gambar masa sekolah... then br dapat idea..capture gambar...edit2 guna picasa then upload dalam blog.. yayyyy ada entry untuk hari ini... syok jugak buat entry ni..sebab boleh senyum sensorang bila tgk gambar lama2.. 
Then saksikanlah gambar2 di bawah...

Gambar kelas masa di tingkatan 3..

Gambar kelas masa Tingkatan 4

Gambar kelas Tingkatan 5



Gambar kelas Tingkatan 6 atas


kami kawan dari tingkatan 2 lagi ..even sampai sekarang masih berkawan n jadi hosmate aku kt umah sewa sg besi... 


SMK Tendong...yang ni pintu pagar lama..sekarang ni dah cantik...


Dulu..kami berempat...sekarang dah buat haluan masing2 sebab dh berkeluarga... time ni boleh dikatakan kami bFF..tapi sekarang..ntah lah..masing2 macam dah xkenal... jz aku n adni je yang masih still going dengan persahabatan nie... uhh tacing...

Haaaa..zaman sweet 17....manis x???wekkk..!!!
.
Gambar ini diambail semasa kitaorang lepak kat Taman Air Mulih di Pasir Mas sambil makan kepsi... ada ramai jugak yang datang...ingat nak ajak semua 1 kelas tapi sebab yang lain xberapa nak sporting..so kitaorang jelah yang pergi...cuppp ini perempuan je..ada 4 orang laki join kat sini...weee___


 Gambar ni diambil masa kitaorang 6 bawah... semua kawan2 baru...


 Ini adalah gambar kenangan semasa kami hadiri kursus Biro Tatanegara di Bachok pada cuti akhir tahun 6 bawah... best sangat2..macam2 aktiviti yang dijalankan...n yang paling mencabar adalah slot KEMBARA yang mana kami di suruh merentasi anak sg yang air nya deras yang amat sebab tengah hujung lebat... y yang paling best bila ada yang terjatuh dalam paya sebab jeti runtuh... wehehe...n kenangan yang memang xleh nak lupa juga bila kena selam dari kepala hingga pinggang dalam air buangan...sampai ada yang muntah2 eeeiiuuuuuu~~~~sebab: lewat 5 minit untuk berkumpul pada waktu pagi.....


Gambar ni di capture semasa program penyampaian sijil tamat belajar tingkatan 6, bertempat di Hotel New Pasific, Kota Bharu...
Boleh dikatakan antara kawan yang "ngam" masa di sekolah dulu...

Kalau cikgu xdok lam kelas..ni kerja aku..semua orang aku paksa bergambar...bukan apa..utk kenangan bila dah habis sekolah seperti sekarang..dak g2 eh...

Posing lagi... sekarang ni semua dah jadi bini orang...n nimat br je jadi laki orang bulan 12 ari tu.. Tahniah Mat.. n laila br dapat 2nd baby 2 3 hari lepas..tahniah untuk laila jugak....

Ni pon dah jadi wife orang sekarang.....

Gambar yang bawah ni diambil di Pantai Sri Tujuh... acara BBQ ini diadakan sebagai jamuan akhir tahun kelas kami... yalah, dah bertahun2 buat jamuan akhir tahun dalam kelas..so bila dah  Upper 6, dah besar dari yang lain2 kat sekolah tu..so nak lah ada kelainan sikit... buat BBQ d pantai..best sgt2 time nie... tapi ada sedikit sedih lah sebab bakal tamatkan alam persekolahan xlama lagi.... 


 Kan best kalau dapat berkumpul macam ni selalu kan kawan2... tapi agak mustahil lah..sebab masing2 ada komitmen kerja n keluarga... lagipun mereka skg menetap merata malaysia... ada yang di sabah serawak..hahh cmne nak berkumpu..akekek...

Actually tadi aku ada capture banyak gambar dalam photo album tapi rasa malas pulak nak edit... lain kali kalu aku rajin..aku edit n aku tambah kat sini yaa... 

Oklah kenangan semalam..pergi lah dikau... tapi jangan lupa untuk singgah kembali disaat aku merindui kenangan silamku...waduuuu madah berhelah pulak...oiiii tu lagu ziana zain lorr... xpo..aku suka lagu neh...walalala...

Kalau aku rajin..nanti aku akan masukkan pulak gambar2 semasa belajar di UUM..sekarang ni tahap kemalasan memang di paras tinggi lagi, so nak tido lu....wehehe~~~

ok babai...~~~~


No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!