Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 24 January 2013

AKU SETIA DENGAN BAWAL>>>>

12 Rabiul Awal 1434H

Salam Maulidur Rasul semua....

Waaa syok hari nie cuti...boleh walking2 kat blog....

Cehhh walking2 lah sangat kan... jam 2.36 baru sempat ngadap PC... tadi buat apa???xde wat pape... duk senang lenang dengan rumah yang macam kapal pecah..haiyaaaa..macam dah berbulan2 xkemas rumah..wehehehe~~~

Tema Maulidur Rasul tahun nie apa yaaa...


"WASATIYYAH TONGGAK KESATUAN UMMAH"

Pagi tadi sambil duk senang lenang dengan kain yang bertimbum2 yang perlu dilipat...sempat tengok perarakan yang disiarkan secara lintas langsung dari Masjid Putra, Putrajaya... ramai jugak lah yang terlibat..syabas lah yaa.... semoga Islam lebih utuh dan disegani oleh semua lapisan masayarakat kerana perpaduannya dan Kestuan Umatnya....

wokeeeeh....

Memang bosan kan kalo kita cuti tapi suami kerja..ayoyoyo... En.Somi memang selalu kerja xkira apa pun sambutan... even raya ke..merdeka ke... Deepavali ke..CNY ke.. kalu kena hari dia kerja..mmg dia kena keje..cewaaahhhh aku macam dah faham sangat dengan tugas suami kan, yalah kalo semua orang yang kerja nak cuti.. kalau ada kecemasan spt xsiden..rumah terbakar..tanah runtuh.. etc..sape yang nak bagi bantuan kan... memang kerja dia menyelamatkan orang kan... bangga sikit..huh!!... kekadang susah jugak..nak2 time raya... waduhhh raya kat KL lah gamaknya...

Its ok.. never mind...

tengah2 lipat kain kain tadi kan..aku terperasanlah kat satu longgokan yang berlipat tu... memang sedar xsedar jugak lah yang aku neh memang pemakai tegar tudung bawal... sepanjang aku lipat tu..memang xde selendang..xde tudung ala2 tudung fareeda...ariani.. opr pape jenis tudung yang ada sudu kat bahagian depan tu, tudung ala turban ke..pashmina ke.. or pape jelah..memang xde.. semua tudung bawal...



Haaa tegk..ini sebahagian daripada kain tudung yang ada... separuh lagi ada kat rumah sewa sg besi n dalam 4 5 helai ada kat kampung....



Memang buta fesyen kan aku.. orang lain dah ke bulan dah...dah macam pesyen tudung yang digayakan..tapi mu neh masih lagu pakai tudung bawal yang pink kan kat bahu je.. oh whatevernevermind.. yang penting aku selesa dan dan xnapak hover..wahaha



Semua jenis tudung bawal ada kat sini..yang lama pun masih ada..aku still pakai tau..sebab bagi aku tudung bawal xde musim...memang sentiasa ada orang pakai... 

Memang dari dulu lagi aku pakai tudung bawal sampailah sekarang...xcaya..haa tengok...


iNi gambar masa tingkatan 3..baru lepas PMR..wehehehe....comot kan...

Ni gambar masa tingkatan 6... masa nie memang ramai yang pakai tudung bawal jelah...

Ni pun gambar masa tingkatan 6. 


Gambar2 yang kat bawah nie semua gmabar2 selama 3 tahun aku belajar di UUM... memang setia dengan tudung bawal..even pada masa tu stail pakai selendang sudal muncul...




















Ni dah start keluar tudng bawal yang kaler2..tapi kain nie jenis licin...beza dengan yang sekarang...







Klakar gile tgk muka zaman blaja neh... 


Tengok..member2 dah start pakai selendang kan..tapi aku still pakai tudung bawal... sampai sekarang...


tau x kenapa aku xpakai selendang???

1) Sebab aku xreti nak belit2...

2) Aku nie liat nak bangun pagi..bila bangun tu masa dah ngam2 sempat utk mandi..pakai baju...n menapak ke kelas..xde masa nak belit2 selendang..

3) kain tudung bawal xikut musim..selalu ada.. xde istilah ketinggalan zaman bagi tudung bawal...

Gambar yang kat bawah nie pulak kain tudung bawal tren 2012...actually byk lagi..habiss xkan nak masukkan semua kan..2 3 hari ko scroll sampai bawah xkan habis..hek!!















Kat bawah nie pulak tren2 tudung skg..aku xtahu jenis pe tapi semua y fesyen cmnie aku panggil tudung belit2... aku memang xkan pakai cmnie sebab aku xreti n leceh..lainlah kalo ada yang nak tlg pakaikan utk jadikan aku model... wahahahaha... ***puiiii









Pelik2 kan fesyen tudung skg....


Ini gmabar yang paling latest..pagi tadi baru aku main ambik2 gambar..wehehe

Ini versi xde kerja bila en.Somi xde di rumah..saya boring..saya mekap2 n saya capture2 gambar.. nasib baik xfull memori xperia aku..wahahaha...

ok..that all.... nak g masak ikan bawal lah keja..eh..eh...!!!



No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!