Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 2 February 2013

BANDAR TASEK SELATAN...

Assalamualaikum....

Sebelum tdo sempat lagi nk nak karang 1 entry..cewahh rajin nyer ek...xlah rajin pon... sebab xtau nak buat apa kan..en Somi best duk layan bola.. KELANTAN vs SEME PADANG kt tv1.. stakat game persahabatan aku kureng sikit mau melayan nyer...  hehe..

Ohh..entry kali nie pasal BANDAR TASEK SELATAN...

Apa istimewanya tempat neh sampai aku nk jadikan entry dalam blog...

ohhh yaaa...seperti biasalah..apa yang nak aku ceritakan ofkoslah ada kaitan dgn aku.. kalo x buang masa je duk bung bam bung bam kan..hehe...

Ok.. sape tahu lagu CINTA BANDAR TASEK SELATAN nyanyian KUMPULAN OLAN?? 

Ini adalah antara lagu feberet aku yang rasanya sezaman dengan lagu Taman Astakona.. akeke..

Since i was child... lebih kurang darjah 6 kot..aku dah start dengar lagu neh..n sampai sekarang lagu nie ada dalam MP4 n henfon... lagu nie memang evergreen kan...


Olan

Cinta Bandar Tasik Selatan 

Tiada apa yang dapat kurasakan
Selain dari cintaku padamu
Tiada lafaz sendu yang terindah
Yang dapat kugambarkan padamu

Bersama janji kita padukan
Seindah rindu yang dirasakan
Iringan bayu senja yang bertiup
Membisikkan cintaku padamu

Mengapakah perpisahan
Terjadi dalam cintaku
Ketika ku memerlukan kasihmu
Bandar Tasik Selatan
Mencermin kenangan syahdu
Berderai airmata piluku

Mengapakah perpisahan
Terjadi dalam cintaku
Ketika ku memerlukan kasihmu
Bagaikan dedaun layu
Yang gugur kekeringan
Dahaga mengharapkan rindumu


Senyum tangis sendamu
Sentiasa di hatiku
Namun kini kau tiada bersama
Oh! Berikanku sinaran
Agar dapat ku tempuh
Perjalanan hidupku
Bandar Tasik Selatan
Mencermin kenangan syahdu
Berderai airmata piluku

Bila dengar lagu nie masa zaman kecik2 dulu..aku tertanya2..kat manalah BTS neh... nama dah cantik.. kalo dah dijadikan tajuk lagu..mesti tempatnya cantik jugak kan... aku fikir lagu lagu neh berkisahkan sepasang kekasih yang bertemu di tepi tasik yang dinamakan Tasek Selatan... sebab dah nama Tasek kan..aku mati2 ingat ada Tasek..wahhhh romantiknye jumpa tepi tasik kan..akeke... maklumla aku neh di lahirkan dan dibesarkan di Kelantan..so aku memang xtahulah BTS neh kat mana... 




Tapi bila dah kerja nie... memang aku xsangka sama sekali yang aku boleh sampai di sini..tempat yang selalu ada dalam fikiran aku sejak kecik lagi... dan sekarang aku memang pengunjung setia Bandar Tasek Selatan ni lah... nak tahu kenapa???hehe....




  1. dekat dgn rumah sewa aku kat Sg. Besi... kalo mahu pergi Mid Valley..mesti kena naik KTM di stesen Bandar Tasek neh... 



2.  Hari2 aku datang sini..sebab aku transit dari sini utk ke Salak Tinggi di rumah En. Suami   
    aku di Bandar baru Salak Tinggi, Sepang... Kalo nak g kerja...dari Sepang aku akan ambil   
    ERL transit turun di Bandar Tasek Selatan... n dari BTS nie aku akan naik LRT STAR turun 
    di stesen Bandaraya yang dekat SOGO tuh...

Inilah ulat gonggok yang aku duk naik hari2...



One way dari BTS ke salak Tinggi dah RM 8.30...kalo pergi n balik dah 16.60... bayangkanlah hari2 macam nie selama sebulan.. RM 16.60 hanya tuk tambang je... tu belum kira Touch n Go yang aku guna utk naik LRT... 

Tapi ini dah dikira oklah..kalau drive dari Sepang ke Bandar KL lagi teruk aku rasa... dengan jem lagi... ntah2 kul 6 aku dah kena gerak dari rumah utk elak dari jem...ohhh tidak...kul 6 aku baru nak tinggalkan katil..



Gambar nie aku capture sambil tgu ERL... itu adalah stesen LRT dan KTM...


Lama nye lahai tgu ERL neh...tapi aku tgu xlama pon sebab dah bajet tren datang jam brapa..lagipun ERL memang tepat...xpernah delay... :-)




Dah jalan2 sempat lagi snap gambar kan...



Tgk..macam2 ada kan kat sini...oh aku curi gambar dari google neh..hehe...


Ok tu jelah yang aku nak cerita pasal BTS neh.. tgk ada kaitan kan..antara lagu Cinta Bandar Tasek Selatan, Bandar Tasek Selatan n dengan aku... hehe...

Babai...

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!