Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 29 August 2014

A.Y.A.H

Assalamualaikum...

Minggu lepas terima panggilan dari mak... sakit saraf ayah makin teruk.. dah berjangkit kat mata dah... ayah sekarang dah jadi rabun ayam... nampak tak nampak macam tu... dah tu nak bangun dari tempat tidur pun susah.. tangan dah macam tak berfungsi... asyik mengadu sakit kepala.. nak bernafas pun sukar..macam tak lepas je... aduiii mengalir air mata aku seketika... sebak sangat2...tapi boleh kawal lagi..tak nak menangis masa bercakap dengan mak... lepas cakap dengan mak, aku transfer duit.. aku suruh mak bawa ayah pergi klinik swasta yang bagus untuk ubati ayah.

Lepas cakap dengan mak, sambung borak di group whatsapp family... aduiii masa  chit chat dengan family,aku dah memang tak boleh nak kawal..air mata laju je keluar, rakan sekerja sebelah ini macam syak je aku nangis tapi dia tak ambik tahu pun..mungkin dia ingat aku sedih dan sebak sebab masa tu tengah tengok istiadat perbarisan menghormati jenazah MH17 tiba di Malaysia.. 

Lepas pada tu, En Somi call aku untuk tanya nak balik kg ke tak jenguk ayah... dengar je suami tanya macam tu, makin laju air mata keluar.. sebak tak boleh nak bendung... kali ini kawan2 opis betul2 dah perasan..siap hulur tisu lagi... malu titewww tau... pada masa tu aku agak serba salah nak balik.. macam2 fikir... apa yang difikir tu tak payah lah mention kat sini yaa..akeke... lama suami tunggu jawapan aku.. aku kalau nangis mana boleh bercakap... bisu terus la.. beberapa minit lepas tu baru boleh cakap.. nanti nak call mak dulu..tanya keadaan ayah teruk mana.. kena aku balik ke tak... 

Call Mak, mak cakap tak perlu balik, tak perlu risau, lepas pergi klinik insyaAllah ayah ok.. kalau ada apa2 baru mak bagitau... so aku tak balik laa...

Dua tiga hari lepas dapat panggilan dari kakak.. katanya ayah duk tanya bila Teh nak balik.. ayah nak pergi hospital dengan Teh.. tak nak pergi dengan orang lain.. aduyaiii serba salah pulak dengan ayah nie... then aku minta kakak bagi telefon pada mak.. mak pun cakap ayah selalu tanya aku... aku terus terang dengan mak..hujung bulan memang susah nak cuti.. kerja banyak.. mak macam faham je.. dia cakap takpe lah... nanti dia suruh abang aku hantar ayah pergi hospital...

Semalam adik aku ada mesej, ayah tanya lagi bila aku nak balik...aduhaiii... memang wajib balik lah nie... ayah asyik tanya je... so aku pun bincang dengan suami.. kebetulan hujung bulan nie cuti merdeka.. so suami setuju untuk balik kg..alhamdulilah...

So malam nie aku akan bertolak balik kampung.. doakan aku dan suami selamat sampai yaa.. dan doakan juga untuk kesihatan ayah aku yaa... 


5 comments:

  1. Semoga ayah Naniey cepat pulih & semoga selamat perjalanan serta dilancarkan segala urusan ye... aamiin.

    ReplyDelete
  2. Moga ayah nanie cepat sembuh...dan yang penting dapat jumpa anak dia...mesti rindu tu..

    ReplyDelete
  3. semoga ayah Naniey cepat sembuh...

    ReplyDelete
  4. Sabar ya, saya doakan moga ayah Naniey cepat sembuh dan diberikan kesihatan yang baik Amiin ..

    ReplyDelete

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!