Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 20 May 2013

Totally out of mood.... stressed... tension..frustrated... !!!

Assalamualaikum wbt

Bismilahirahmannirahim.... Ar-rahman Ar -rahim...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang....

Tidaklah seseorang itu menjadi hambamu yang beriman sekiranya tidak diuji dengan sebarang masalah ataupun musibah... hal ini kerana, sebagai umat nabi Muhammad S.A.W, setiap bala atau musibah yang diturunkan adalah merupakan satu ujian bagi menguji sejauhmana ketaqwaan dan keimanan kita kepada Allah S.W.T...

Bagi mereka yang tabah menghadapi dengan tenang..redha akan ketentuan yang telah ditetapkan.. akan mengambil tindakan yang lebih rasional... tetapkan iman di hati dan sentiasa berada di jalan Allah..pasti kebahagiaan...ketenangan..dan kesenangan akan berpihak kepada kita.. ingatlah, setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya... when something had happened ..  we must came back to our Creatures.. trying to find Her pleasure... toward Him we came..and toward Him we gone.... 


Doa Ketenangan hati



“Allahumma inni a’uzubika minal hammi walhazan. Wa’a’uzubika minal ‘ajzi wal kasal wa’a’uzubika minal jubni wal bukhli, wa ‘a’uzubika min ghalabatid daini waqahrir rijaal.
bermaksud:

Ya Allah aku berlindung kepada-Mu daripada rundungan sedih dan duka. Aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas. Aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan kedekut. Aku berlindung kepada-Mu dari beban hutang dan penindasan orang).”




No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!