Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 4 May 2013

PESTA BUKU ANTARABANGSA PWTC

Assalamualaikum.....

ohoiiiiiiii...lama bebanor xhapdate blog neh... tarikh last post entry pada 13/04/2013... skg dh masuk bulan 5 dah.. aduiii... nk kata bz sgt tu xdelah..aku xde kaitan dgn PRU pun.. xberkempen pon..so xdak lah sibuk sgt.. tapi dalam bulan 4 nie diakui aku langsung xdak masa utk ngadap blog neh... hekhek...

emmm ok... last week aku ada pergi ke Pesta buku PWTC... walawehhh...ramai giler org... bayangkan satu PWTC dipenuhi gerai buku... pengunjungnya juga tayah nak cakaplah... masuk entrance org dah bersesak2... hadoiii memang xlah aku nk memilih buku dgn org yang bersesak2 cam tu... boleh dikatakan setiap gerai penuh dengan pengunjung yang gila membaca.. aku??? xdak lah giler membaca pon.. tapi bila dapat voucher buku RM200.. jejaklah kaki kat sana..dari voucher tu expired cam tu kan..baik aku guna... hekhek..


Yaeyyy..beli buku guna voucher... tQ en Suami for this voucher.. belanja buku RM200 tapi xkeluar duit sesen pon...manyak syokkk!!!

Ini adalah Dewan yang memuatkan semua buku-buku dari Kumpulan Karangkraf.. memang best lepak kat sini..sebab tempatnya luas..even orang ramai tapi kami boleh lagi lepak2 kat lantai sambil baca majalah n sinopsis buku yang hendak dibeli..baca sinopsis harus ya agar buku yang dibeli tu sesuai dengan selera kita..kalau main beli je..kalu xbest xke membazir..dah sah2 dah x baca kan..hekhek.




 haaa boleh siap landing g kat sini..ehek2.. boleh hilangkan lenguh2 kaki setelah pusing2 cari buku seleuruh PWTC..hehe...




lama xlama adalah lam 3 jam aku duk berpusing dalam PWTC tu... macam2 jenis buku ada,.. memang teruja..bayangkan voucher aku yang RM 200 tu rasanya xmencukupi..hekhek..kalu ada RM 500..kau rasa akan licin..dah xberbaki dah..haha... 




Apa yang best adalah bila pihak penganjur menyusun atur booth mengikut syarikat penerbitan... so kalu sape2 yang dah aim buku keluaran syarikat mana yang diorang nak..just pergi jelah kar booth tu... dan yang penting ada board yang memaparkan kedudukan booth di dalam pwtc tu.. almaklumlah..pwtc lan luas..org nya pulak ramai.. kalau main terjah je..alamatnya kaki kematu pun belum tentu jumpa..ehekehek.. so kira berguna sgt lah board tu n yang penting siap ada petugas yang jaga kat situ..kalu mata malas nak mencari...just tanya je petugas mana booth yang kita nak.. dia bgtau terus..haa senang kan... 




 Buku2 yang aku pilih semuanya buku ilmiah... spt buku2 motivasi... doa amalan muslim dan terjemahan Al-Quran... NOVEL?? haaa...dah bukan musim aku tuk baca novel skg neh..kehkeh..musim yaa..hihi... dulu2 memang x dinafikan..aku mmg suka baca novel...  novel yang 1000 page aku boleh habiskan dalam masa 24 jam jer.. haha..time tu mmg aku baca novel jelah..dah xhadap menda lain..makan pun pegang novel g..hekhek!! skg ni minat utk baca novel dah kureng..maybe sebab dah kawen kot... dah xde feel sgt..kalo time bujang dulu boleh lah jugak berangan utk dapat boypren spt hero lam novel tu..  haha..btl lah kan.. imiginasi hero lam novel mmg xleh blah.... semua nak yang hensem tahap shah Rukh Khan... anak Dato'.. menjadi kegilaan wanita... yang penting keje mmg xnak kalah kan... paling lekeh manager... xpun jadi CEO  company bapak.. haaa... b4 kawen suka lah baca novel... boleh feeling2 dapat bf camtu..  skg xde maknanya nak feeling2... hadap je suami yang dah ada depan mata neh... kehkeh..~~~



Pesta buku nie tamat pada 5/05/2013.. haaa kepada sape2 yang belum pergi lagi..ada masa lagi kot kalu nak terjah ke sana... org pon dah xramai sebab 5 hb kan mengundi..kehkeh..~~~ rugi sgt kalo xpergi...


Ok dahhh... ini lah buku-buku yang di tangkap.. In sha Allah, semoga setiap buku2 yang aku beli ni akan memberikan ilmu yang berguna kepada aku untuk melangsungkan hidup di muka bumi Allah s.w.t...

Kalo rajin aku akan ceritakan sikit2 isi kandungan yang terdapat dalam buku2 yang aku beli tu yaa... xsalah kalu ilmu dikongsi bersama..kan.. sama dapat sama rasa...xgtu..hekhek..


BYE..BYE>>>

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!