Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 16 March 2013

Main Masak2... jommmm!!!!

Assalamualaikum...

Jeng2... menu makan malam untuk hari ini.... masa y diambil untuk siapkan 4 menu ni adalah selama 1 jam 30 minit... waaa terernya aku... akeke.. tengahari tadi memang xmasak sebab en.somi ada kelas..duk sorang2 memang xdelah aku nak masak kan... bila en somi nak balik br terhegeh..terkedek2  berperang dengan periuk kuali bersenjatakan pisau sayur di dapur kan...


Nah, en. Somi...merungut saya dah lama xmasak yaaa.. hah hari ni saya terlebih rajin pulak... 4 menu menanti abg ngap bila abang pulang nanti yaaa... cepattt lah balik..lapar neh..!!!

Meh nak introduce pe yang aku masak...

Tadaaa... udang goreng telor masin... acece... hari tu aku masak ketam sama telor masing..hari ni ubah resepi..sebab En. Somi kureng sikit ngan ketam... leceh katanya makan ketam... **walhal pemalas** ehehe


 Yang kedua nie... singgang kepala ikan tongkol..yummmyyy... rindu ike singge mok weh... haha... kat kelantan ikan singgang femes wei..makan ngan budu....memang sehingga jilat jari..akekke..orang KEY ELL je xmakan menda simple camnie... tui tui....


Ini pulak ikan pe ntah aku xkenal masak paprik... sedap ke x tunggu en Somi yang rasa..ehehe...

The last One is... kangkung goreng belacan... aku boleh makan ke x neh..xpenah2 goreng kangkung masuk belacan..hari nie ntah ngigau pe..sakit perot baru tau....

Haaa cun x masakan aku untuk petang nie...?? aku jawab sendiri lah..memang tahu xde orang baca pon blog aku neh... dengan rendah diri..aku menjawab.. *** memang cun sgt2..MeleTOP bab kata Neelopak...***

hadoiii..dah siap satu story pon en. Somi xsampai umah lagi..lapar neh...HurMMM...

ok babai....


Notakakitangan : Actually ikut perancangan aku ada event kt Jeli , Qlate...tapi last minit aku di suruh xyah join... kecewa sikit2 sebab dah lama xjoin event... ikutkan bulan nie tiap2 hujung minggu ada event tapi 1 pon aku xjoin lagi.. bukan sengaja tapi aku memang ada hal yang xdapat nk elak... tapi bila aku free cmnie n bersedia utk pergi event.. dapat arahan pulak aku tayah ikut.. but its ok... next time ada lagi....  :-)

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!