Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 25 July 2012

Obsessiku...

Salam..

Ok2..kali nie nak cerita pasal kegilaan aku pada zaman remaja dulu2.. **rasa tua pulak tulis camtu..oke2..aku potong yaa...hehe.. obsess ni boleh terjadi pada macam perkara..tapi biasalah remaja kan.. gila kat artis/band lah.. almaklumlah zaman 90an dulu mana nak ada teknologi mcm skg.. yang adapun handpon yang besar gedabak.. ipad ipong mana nak ada..nak internet pon kena g CC..xmcm skg..facebook di hujung jari je..uiss..


Panjangnya mukadimah aku..dah tu..kembali pada tajuk asal.. kegilaan aku pada zaman remaja..

1)BACKSTREET BOYS- Terdiri daripad Nick, A.J, Brian, Howei n Kevin..aku start minat band neh after dgr lagu larger than life (dari album dia yang ke-3 (Millennium pada tahun 1999 lau xsilap aku)..eh eh ketinggaln zaman betul..walhal band nie wujud pada tahun 1993 lagi (aku darjah 1 ok).. then aku pun usha lah lagu2 lama diorang y lain.. 1st single mereka ialah We've Got It Goin' On yang release pada tahun 1995... then lagu Quite Playing Games (with my heart) release pada tahun 1997.. pada tahun 1996 mereka menghasilkan album debut~~jualannya berjuta2 lah..artis mesia ada g2?? mmg xdelah kan... seterusnya mereka menghasilkan full album : backstreet back (1997), millenium (1999), Black n Blue (2000), The Hits: Chapter One (2001), Never Gone (2005), Unbreakable (2007), This Is Us (2009) n mereka aktif sampai sekarang..tapi biasalah..lau minat tu xlah bertahan lama..last yang aku follow life mereka neh sampai 2005 je.. bila dah 2006 aku start blaja di U..konon xde masa dah nak melayan band2 neh..weeeeuuuiii~~ lagu diorang mmg best.. sampai sekarang lam fon aku ada lagu2 diorang..full album lagik..ehihihi...


oh nick carter..dah tua yaa kamu skg..akeke..

2) Westlife - terdiri daripada Mark, Brian, Shane, Kian n Nicky... lagu if i lets u go memperkenalkan aku pada band neh.. walaweh,,ayat xleh blah kan..haha.. westlife n Bsb bawak lagu genre y berbeza.. if Bsb lagu2 mereka lebih ke arah pop dance tapi westlife nie ala jiwang karat sikit..mendayu2 lagu.. if tgk mereka menari pon mcm kayu**ehehehe.. album-album mereka ialah Westlife (1999),Coast to Coast (2000)World of Our Own (2001), Unbreakable (2002),Turnaround (2003) Allow Us To Be Frank (2004)Face To Face (2005) The Love Album (2006)Back Home (2007) Where We Are (2009)
Gravity(2010),Greatest Hits(2011... pada jun 2012 band ini dgn rasminya dibubarkan (sumber: cari kat google lau xcaya..akeke)


3) A1 - Band neh xlah sehangat bsb atau weslife..album diorang pon xbanyak..kegilaan aku bermula apabila dgr lagu Same Old Brand new You.. aku sempat follow band nie sampai 2 album je.. nama y lain aku lupa tp aku ingat yang sorang tu je.. Ben Adam.. sbb muka dia bulat..comel je lau senyum..hehe~~~


4) Britney Spears - Siapalah yang tak kenal Britney kan.. lagu2 dia semua best.. lagu You Drive Me Crazy brought me to her.. lupakan jelah kisah-kisah negatif dia** almost orang barat mmg dah life g2**y penting kita jgn ikut perangai dia..dgr lagu dia xpe..hehe.....Baby One More Time (1999),Oops!... I Did It Again (2000),Britney (2001)
In the Zone (2003),Blackout (2007),Circus (2008),Femme Fatale (2011).. aku follow britney sampai album dia in the zone pada thn 2003~~~


5) Nicholas Tse - Pelakon HOng KOng yang nie memang menjadi kegilaan aku.. dulu2 slalu tunggu cerita cina setiap isnin 10 mlm kt TV3 sbb filem beliau selalu dtayangkan..antara filem lakonannya Dragon Tiger Gate, Gen-X Cops, Young and Dangerous: The Prequel,Invisible Target, The Police Story (with Jackie Chan)n lain-lain lah... beliau juga seorang penyanyi tapi aku xtahu lagu apa sbb?? lam bahasa Manderin..kau paham??mmg xlah kan..haha...

6) Dato Siti Nurhaliza - nak cerita jugak ke pasal yang sorang nie..aku rasa tayah kot.. rakyat melaysia yang berumur 7 tahun ke atas if xkenal penyanyi nie mmg nak kena sekeh **kecuali bukan bangsa melayu***.. aku minat siti pada awal2 kemunculan dia lagi..lagu Jerat Percintaan.. 1st dgr lagu nie aku dah suka..tgk pulak muka dia..alahai sweet n innocent je~~ artis yang paling banyak dapat anugerah~~ mls nak ulas bayak tentang Dato Siti nie sbb if xcrite pon orang dah tahu..wehehe~~~


7) Aaron Kwok - aku minat dia sbb dia hensem..bole x g2??

8) Andy Lau - Yang nie pon sama~~minat dia sbb hensem.. dulu2 xpernah miss tgk blocbuster movie kt TV3 if movie dia ditayangkan..wee~~~


9) Leonardo Dicaprio- saja je aku letak gambar zaman titanic..sbb time nie dia hensem..skg dh kurenggg dah,,hehe..~~~bole g2?? Minat lepas tonton filem Titanic.. skg dia dah tua..xbarape hensem dah..minat aku pon dh kurenggg dah kat dia neh..wahahaha


n yang aku paling kelakar n nak gelak guling-guling bila teringat yang aku neh fanatik sgt dgn band neh.. ish2 malunya nak tunjuk..tapi aku tunjuk jugak..

>

>

>

>

>

>
eee malu malu...

10) tgk sdiri yaaa...wek!!!

Band yang popular dgn lagu Sejarah Mungkin Berulang..mayb muka tomok dulu2 comey sgt..sbb tu aku leh fanatik..lagu2 dia pulak best (dulu2 la) tapi bila dgr skg (hek eleh..xleh blah) xpaham sdiri why dulu2 leh minat kt band neh smpai sgup beli kaset album..original pulaks tuh.. yalah..dulu2 mana leh main download2 neh..youtube pon aku xkenal lagik kan..tapi xpe lah..tu semua kenangan yang terindah sewaktu remaja yang tidak mungkin dapat diulang semula.. uh uh uh..rindu nye zaman remaja aku~~

Babai...

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!