Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 7 July 2012

New Life as a Wifey...

Salam...

ehem..ehem..org dh de suami biasala..xsah kan lau xcite sal new life.. walhal xde lah ynag berubah sgt pon..jz muka je y berseri-seri..berseri ker??? tu org y ckp lah..kita sdiri xnmpak pulak di mana serinya..akekeke...

if berseri pon bulan or tahun pertama je y berserinya..bila dh bertahun2..dah beranak pinak..y berseri tu dh bertukar jd ngeri..eeeerrrrkkkk......


bersama En.Somi terchenta..akeke.... gediks wei lokksss....

life as wife xlah byk sgt y berubah..aku xralat sgt sbb dh couple almost 5 years.. engaged 1 year..n this year we're married..dh biasa dia ada lam hidup aku... y bezanya dulu2 xleh tdo sbilik..skg bangun je tdo ada bantal pelokkss bernyawa akeke...

of coz im so happy and had wonderful life with my lovely hubby...

For usually, even dh kawen pon, i still going for work... gila kau xkeje..

Bila dh kawen neh kena buat menda-menda yang paling aku xsuka...haaa..masa anak dara dulu slalu kena berleter kt mak..yalah, dh aku mls ...mak aku lak nk suruh aku basuh pinggan, kemas umah..sapu lantai..masak.. aku mana ada bakat tuk buat sume neh*** ceh nk kena ada bakat jugak yeee..dasar pemalas mu neh Naniey..beralasan je huh!!... tapi bila dh kawen nie whether u like or not.. whether u have talent or not...u have too done it naniey... u have too.. kang lari laki tu kan..huhu

Meh sini intai pe y aku buat pada hujung minggu bila pegang status wifey neh...

1) Kemas dapur a.k.a cuci pinggan mangkuk... aku xsuka basuh buat keje neh..seyesly

Pinggan mangkuk y tunggu turn utk di cuci..akeke

2) Basuh baju n jemur baju : even basuh baju guna bibik jepun(washing machine) tp aku tetap malas n leh dikatakan paling malas..

3) Sapu lantai: umah en somi masih lagi kurang perabot..bila kurang perabut..ruang tamu jadi luas..bila jd luas sakit pinggan lah mak nak sapu nak oiiii... tu y jarang2 je aku sapu.. mintak En.somi y tlg.. dia sapu mmg clear..sbb siap mops skali..tQ En. Somi kerana memahami Pn. Isteri mu y pemalas tahap gaban neh..wek!!!

berhabuk...

4) Masak : y nie lain skit...im love cooking... ckp je nk mkn pe..mesti aku masakkan **dlm kalangan resepi y aku pandai la..akeke** En. Somi pon slalu puji..ckp aku masak sedap.. **xtau lah dia serius or stakat nk ambik hati aku kan..btw ada aku kisah?? y penting aku dh jg perut dia kan.. slalu bagi dia kenyang tiap kali mkn masakan aku..yippieee..aku suka..suka..suka...

Tgk...lau aku masak mmg habis 1 dapur bersepah..wahaha

Utk En. Somi sayang

5) Kemas dapur after masak : tayah cakap..mmg aku malas... huhuhu... tapi kena gak kemas..nanti Tuan umah bising!!!!

6) Lipat Baju : y nie pon mls..time anak dara dulu aku main sumbat je bj2 aku lam almari..xlipat2 pon..aku punya pendapat...**watpe nk lipat..nanti nk guna balik..wat penat je lipat**..wahhhh double bongok lau mu naniey..messy punya org... tapi bila dh kawen nie terpaksalah merajinkan diri utuk melibat.. t xpasal2 laki aku xjumpa cr bj dia sdiri kan.. kdg2 tu sampai 2 3 minggu gak bj tuh tertunggak utk dilipat..stay dgn aman je lam raga..huhuu.. PEMALAS....

haaaa tu jelah y berubah b4 n after kawen... y penting perkataan MALAS dh kena tukar jd TERPAKSA RAJIN bila dh kawen neh.. tanggungjawab terhadap rumah tangga wajib dijalankan n tiada alasan pape ok!!!



No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!