Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 1 July 2012

MY WEDDING DAY

Bismilahirrahmanirahim.....

Assalamualaikum w.b.t n Salam 1Malaysia...

Tanggal 1 June 2012, tepat jam 9.30 mlm bertempat di Masjid Kg Paloh Tendong.. Puteri kepada Mohd Noor dan Puan Ramlah telah selamat diijabkabul dengan Mohd Azmi Bin Ab Manaf.

Acececece...poyo giler entry kt atas tu..tayah lag skema sgt naniey oiii..geli jerk...

ok2..meh nak cite...





Majlis akad nikah diadakan pada malam 1 june 2012 jam????after isyak..actually xtau masanya y tepat jam brapa...hihi... mlm akad nikah tuh meriah sgt2.. ramai org..penuh 1 masjid..ayoyo..majlis akad nikah je kot..tayah lah ramai2 cmnie..wat aku makin nebes je... dah masuk dlm masjid tu br tahu nape org ramai sgt... emmm no wonder lah kan... y nie nape ramai nie aku crita last2 yaa..br excited sikit..wek!! xdok org nk ecited pon naniey wei..mu je y over exicited nye...wehehe~~~~

Pic before akad nikah... xtau lah nape..langsung xbedebar... akekeke


annoying x muka aku... xsuka mekapnya...aikkk sume xsuka..mekap lah sdri...


Ni bakal suami aku...iakkk abg...tgh hafal ayat "aku terima nikahnya... ke tu..ngeh..ngeh~~~

uihhhh senyum lah skit...~~~~

Majlis akad nikah berlangsung agak lewat mlm tu... hingga xde rasa berdebar pape dah.. biasalah tgu turn kan... 1st time aku tgk org akad nikah paling senang.. means..tok imam n saksi xbanyak songeh....senang je sumenya... akad nikah xpayah pgg tgn kadi...nape ek??? aku pon xtau..biasanya time nk pgg tgn kadi kebanyakkan pengantin jd nebes..tp mlm tu... suami aku xpgg pon tgn kadi..mayb tok kadi kecian kt pengantin kot... berpeluh2 b4 akad nikah... lau xjabat tgn..kurang lah perluh tu..ihiks...

Dah tu dgn sekali lafaz je.. aku sah jadi milik MOHD AZMI AB MANAF... pas kadi ckp sah tu..aku siap leh dgr lagi tok kadi kata apa.." bagus..terang n jelas... kuat btl menghafal..hihi*** aku traslate dr loghat kelate*** sume y ada situ senyum je.. suamiku??? malu2 ler.... eh cup... wahai tok kadi..mmg laju je suamiku lafaz akad..dah sah2 imam dah sediakan skrip kan..so letak depan2 n bacalah...hahha.. baca skrip bole lah abg... sbb tu clear n xsangkut...huhu....

Alhamdullilah...dah selamat jadi bini org dah aku...


Sign ya abgg...jg suami soleh...bimbing isteli mu y perangai ntah pape neh~~~


Ini waliku pada mlm tu...oittt bapak aku daaaa.. ayahhh... ~_~


Aku pon nk sign jugak..tanda dh sah jd bini org..wakaka...


Pas tu berdoa lah.. supaya mendapat keberkatan darinya....


Upacara membatalkan air sembahyang dgn gelang... karut jeee... 1st time mu salam dgn suami after akad nikah tu pon air smyang dh batal naniey wei...uihhh.. adatttt... im follow je..ehehe...


Cincin utk suamiku..pilihan dia sendiri... cantik or x atas dialah kan...


Peneman setia sepanjang hari bersejarahku.. FARIZA lah..bujang lagi neh..ada sape2 y berkenan tak...ahehehe...



Alhamdullilah dalam keadaan yang kelam kabut...geramm..sakit hati...nak nyumpah org je pada malam tu..akhirnya majlis akad nikah selesai.... dan esoknya pula aku akan berdepan lagi dgn situasi kelam kabut y membolehkan suara nyaring aku neh kedengaran sekeliling kg..huh!!!

Eh eh..nape kelam kabut.. xnak cite ke lam nie... uhuhuh.. perkara dh lepas..biar jelah...btl ke naniey..kan xhlg pulak sebak di dada tu...hihi..xpe2..aku cite kt last2 skali k..tayah rosakkan mood sdiri di kala aku rajin nak hapdate pasal majlis kawen neh... dh berbulan2 tau tertunggak...sebab apa??? yaaaa btlll..sbb aku kecewa dgn wedding planner aku kan... yang jadi mangsanya sape??? yaaa kwn2 n sdara2 sbb aku xupload sume pic tuk kasi dorang tgk kan..punya btl2 mrajuk yaaa mu naniey!! ihiks~~~~

Pic penamat untuk malam akad nikah... weee~~~~


2 June 2012..majlis persnadingan sebelah perempuan diadakan... as per i say b4 lah..ari nie pon hari aku kelam kabut jugak... nape??? wedding planner punya pasal..knapa nanti aku cite last2 yaa...

Tema majlis perkahwinan kami ialah purple..pink dan putih... tepat jam 2.30 rombongan pengantin lelaki sampai...nasib baik time tu aku dh siap mekap n pakai baju... tgu nak sambut pengantin lelaki je....


Nie pengantin lelaki tgh bersiap kt umah dia.. senyummm yaa abg....


oke2 mereka dah sampai dah... pak pak kebung kebung..alahai..xdak kompang lah nak sambut pengantin neh... maklumlah majlis simple je...


Semangat btl pengantin neh...sabar ah...!!!

Dah..cium tgn suami tu...ingat skg syurgamu ditelapak kaki suami dh... ahehehe~~~ wek!!!


melangkah menuju ke pelamin~~~pelamin anganku musnah sebenarnya...kenapa??? aku mintak plamin lain----lain pulak y sampainya... xmeriah langsung.. uittt bersunngut je keje mu deh....


Kamilah pengantin baru y mukanya masam mencuka... time nie aku duk pk nk cut kos je dgn wedding planner... wahahaha~~ngok!!!


ish22..bising btl lah akak neh..suruh tu suruh nie..aku ke akak y raja sehari... ishhhh!!!!


Di pelaminku yang ngeri..papepun bc doa lu k..semoga perkahwinan ini diberkati oleh Allah S.W.T dan bahagia hingga ke syurga~~~AMIN~~~


Kami sanding nehhh...uiksss malu..**bagi lagu sikit~~malu2 tapi mahu..mata bertentang mata~~~ eee buang tebiat ya naniey... ok majlis mu xde segmen pengantin berkaraoke...~~


Mek..suap byk2 sikit..lapar neh... hamboi2...


Mak n ayah sanding for 2nd time..nape ayahanda n bonda ku..dulu2 ayahanda n bonda xde plamin yang cantik camnie ke time kawen..wew..wew..wew..~~~ngok ngek punya anak..


Inilah aku..Ratu sehari pada hari itu..bajunya yang besar..menampakkan aku gemuk ***ok ngaku aku mmg gemss~~~tapi bj neh srius bapak besar..janjinya mak andam akan fitting pada hari majlis..tapi hado dibaikinya??? non ada jawabnyo...


Ini adalah kedatangan tetamu yang ditunggu2..kawan2 masa blaja di UUM.. tQ uolls cz sudi dtg ke teratak ambe y serba kekurangan serta majlis ambe yang lagsung tidak gilang gemilang ini..kedatangan kalian sume menyentuh perasaan ambe...dr jauh kalian sgup dtg..uh uh..touching..btw tQ byk2 ye jah, ayoie n nana.. im happy u're coming...~~~~

Sambung sanding lagi...

Inilad dia jurukamera n mak andam saya... oklah dorang nie... tapi wat keje nak cepat balik je..utk memberi service yang baik bkn pelanggan kena ikut anda..anda yang kena ikut kehendak pelanggan ok!!huhu~~~




aiseyyy bayk pulak gambar neh..xpelah..aku sambung pada chapter lain lak k...

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!