Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 30 September 2012

PENEMAN SETIA KULIT MUKA AKU..

Salam...

hari nie aku nak cite sal cantik...


Dato' Siti Nurhaliza...cantik x??bagi aku beliau xcantik tapi comey... nape aku masukkan gambar dia???

sebab aku minat dia... yesss aku minat dia..tepat skali jawapannya...

Apa kaitan Tok tie ngan tajuk cantik ko neh naniey oiiittt....

mestilah ada kaitan... Tok tie kan cantik... so memang ngam lah ngan tajuk entry aku neh..x dinafikan lah ramai lagi y cantik2 tp aku xmau org lain..nak tok tie gak..akekeke..gadik wehhh******

hahahahahaha

yang melalut kat atas tu mukadimah je..aku sebenarnya nak cite sal produk yang aku guna selama 26thn (dari hari ditulis) aku idup neh... produk2 tu sume xdelah y rega ratus hengget..mana mampu mak nk pakai y rega cm gitu..bkn tok tie neh... rega bkn ukuran y penting dpt lidungi kulit muka dari pancaran matahari... xmau kasi kulit gelap maaa..tu je motipnya...bkn nk mlawa pon..akeke..



dari sekolah hingga kini kwn2 duk tanya je aku pakai produk pe sbb kulit muka aku cantik..xde masalah..akekeke..**kembang lubang idung eh**** bila org dh tanya tu aku jawab **xguna pape pon..mmg asal kulit cmni..xde masalah... **kdg2 nak je ckp..ambik air smayang cukup 5 kali sehari..confem berseri2 muka neh**nanti kan org cop aku poyo lak kan.. utk elak mcm2 andaian..aku ckp je..xpakai papelah...**walhal malu..cz pakai produk y rega xsmpai 10 hengget..akekeke...

Dengan malu-malu kucingnya aku umumkan produk-produk yang aku guna....

1) Fair n Lovely : aku guna produk ni masa tingkatan 1 hingga 5...wow lama tu..sbb apa??reganya murah..xsmpai 10 hengget je pon..apelah y bdk2 mampu beli time blaja kan..hanya ini je y mampu...ehehehe....

Ada sape2 guna produk nie x???


2) Olay total White : produk nie aku guna dari form 6 hingga tamat blajar degree ... weh lama gak tu... best pakai foundation nie..struktur lembut je..senang sapu kt muka.. rega nya pon lam 1o hengget g2 lah..murah kan... selain dr murah..ia sesuai ngan kulit muka aku... ihihi...
Tak tau wujud lagi x krim muka neh skg....

ohhh...bj nie skg dh sendat d badan aku..maknanye ape??? gemmmmss dh skg kan...ihik...ni photo last sem at UUM.. pakai olay ler!!!


3) SAFI BALQIS : aku mula kenal produk safi nie bila dapat hadiah dr boypren (dulu laa..skg dh jd laki) 1 set dia bagi aku..lengkap dengan krim siang n malam, toner, scrub, pencuci... tapi aku jz pakai toner, scrub n pencuci je.... y krim muka siang n mlm aku mmg xpakai..aku kasik sama kakak... seriusly aku xsuka krimnya sbb muka akn berminyak n lau terkena pancaran uv, kulit jdd hangus n nmpak kusam... krim mlm pulak cm menggalakkan jerawat naik kt muka.. smpai skg aku masih guna toner safi sbb muka jd segar n baunya pon ala-ala je...syook bila kena kt muka....

SAFI BALQIS..halal dan suci... tagline nyer...


4) GIFFARINE FOUNDATION STICK: Orang y memeprkenalkan aku dgn produk nie adalah kakak aku y sulong... mula2 tu aku jz pakai y dia punye jer tapi bila dh dua tiga kali pakai tu, rasa syok jer... sbbnya pakai sikit pon dia dh rata cantik kt muka..pastu bedak pon d pakai nipis je..eh jimat pulak bedak lau pakai benda..akeke.. bongok.. kedekut xpenah habis ko nie yee... kulit muka pon nmapak licin..lau ada miss jerawat kt muka pon xnampak... so pastu aku suruhlah kakak aku order tuk aku skali..reganya??xmahal pon.. 240 bath je.. guna bath lah sebab ini produk dari thailand..tp jenamanya sudah femes di merata dunio..ihehehe

Skg dh xguna produk nie sbb kena order kt dealer..kt pasaraya xjumpa lagik... stokis dia ada tp ssh nk jumpa..

Nie gambar 2010... pakai foundation giffarine...



5) MAYBELLINE BB CREAM: ok2 aku pakai krim nie seminggu je sbb nya kwn opis tegur ckp kulit muka aku hangus..ohhh noo..xsesuai ngan kulit muka aku... then aku campakkan produk ni kt akak aku... untunglah jd kakak aku..slalu dpt brg free..asal xsesuai ngan kulit muka trus bg akak kan... xpe kak..jimat duit mu...ahehehe... reganya lam RM 24 je, tu y xralat sgt lau xsesuai di pakai..lau cecah ratus2 tu menangis jugaklah aku..ehehe..
xsesuai dgn kulit muka aku..p jauh2 yaaa...



6) FANBO LIQUID FOUNDATION: aku suka jugak guna foundation nie sbb pakai cikit je kulit muka dh nmpak gebu..even lau xpakai bedak pon dh ok..tapi aku mmg jenis xleh berenggang dgn bedak kan..so pakailah jugak... Benda ni mengandungi SPF 20 (Uh tgi nye SPF dia)..lagi tgi lagi bgus tuk kulit kerana selain mencerahkan kulit, ianya melindungi kulit kita dari sinaran pancaran matahari.. aku akan pakai foundation nie lau ada pape event kt luar..selain melindungi kulit dari UV, ianya juga kekal lama dimuka..even muka berpeluh.. still guna produk nie..tp lupa rega dia..xsmpai 30 hengget y pastinya... acehhhh foundation naniey mana penah cecah 30 hengget wei tp still ramai y puji cantik okessss***upppsss xleh riak, nanti tuhan tarik...***

uppppsss pix without editing...hehe guna fanbo foundation for this time...



7) SF Beauty: Aku guna produk nie setelah termakan pengaruh testimoni y dibuat oleh kwn ku di FB..dia wat testimoni atas muka dia sdiri..dr berminyak dan kusam n cerah berseri after use this krim..bila dh terpengaruh tu aku pon suruh dia pM kan harga set trial..urmm 55 hengget...xpelah aku try n aku order..kesannya bole dirasai selepas beberapi kali penggunaannya..mmg berbaloi terpengaruh dgn testimoni kwn aku tu.. **nanti aku akan ceritakan pada entry berikutnya khas tuk produk nie je..pjg sgt critanya..

Cubalah produk nie..kot2 sesuai ngn kulit muka korang..aaauuuwwww

Aku pakai produk SF beauty..ihihi..muka nmpak gloomy...ya ke???hihi



8) MAYBELLINE FOUNDATION MOOSE: Aku beli produk nie sbb time tu ada sale member kad d Watson.. kiranya dpt separuh harga..waaa best jugak tu..aku pon beli lah... herga asal RM 59.90 tp bila dh off 50% rega nya jd bape??kira sdiri yee..yehaaa xcecah 30 hengget..kan dah kata produk naniey guna mana cecah 30 hengget..kecuali SF beauty je..ihihihi.. aku guna produk nie tuk p keje bergilir2 dgn krim SF tu.. produk nie best.. moose kan..mmg best bila d aply kt muka... cm pakai foundation mahal2 je..ihehehe....

Lau xde potongan agak2 aku beli x???hihi TQ maybelline...

Aku pakai foundation nie time ada event kt luar..y terpaksa menadah muka di panas terik mentari..akeke


****produk no 6,7 dan 8 aku still guna sampai skg..gilir2 pakai..gila lah mu neh naniey..letak macam2 kt muka.. korang semua xdigalakkan tukar2 produk takut xsesuai dgn kulit muka..tambah2 lagi lau kulit sensitif..kekalkan produk yang 1 je..jgn jd gila cam aku k..ihihihi....

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!