Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 3 September 2012

1st RAYA AS A WIFEY...


RAYA PERTAMA KAMI....

Assalamualaikum....

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN

kalu benda y pertama kali neh mesti wajib d ceritakan..kan???kenapa??? xcited lah tu.. bila dh kali ke-2 ke-3 n seterusnya, hlglah xcited tu makanya xdelah di ceritakan..
Warna tema utk raya pertama kami..aku pilih warna gold..ntah lah..bkn suka sgt tp baju raya aku beli last minit n ada warna tu je y sesuai ngan aku..maklumlah beli yang dah siap.. 3 hari nak raya br g beli..mmg xdelah y lawa nye.. ada y nie pon dh nasib baik, lau x pakailah bj kurung y wat g keje ari2 tuk wat raya... dh beli bj aku br lah aku cr bju utk En.Somi..

tema kami KILAUAN EmAS YA...

Persiapan raya kami mmg simple sgt.. xde beria2 spt pasangan lain sbb ingat kitaorg xbalik beraya d kg sbb thn nie giliran En. Somi keje pd hari raya pertama..tapi bila dh last2 puasa tu br kwn dia confirm nk tukar tempat.. alhamdulliah bole gak kami balik raya kt kg... dr Kl nie aku beli sikit2 dh biskut raya...tempah ngan kawan n beli kt Jalan TAR..( istimewanya bila keje area Jalan TAR, hari2 leh g cuci mata tgk kelengkapan raya y terjual kt sana).. bj mak m mak mertua beli kt kedai dalam pasaraya CITY ONE PLAZA ( bgunan aku keja letew) ... tuk dua2 mak aku neh beli jubah.. jz baju ayah je beli kt KG.. xjumpa kt sini... untuk son fruit, aku beli kt NILAI.. tiap2 thn mmg aku xterlepas beli baju raya untuk 2 bradik neh sbb meke anak yatim.. aku suka tgk meke suka... tuk y lain-lain aku beli tudung je.. if ada y aku xterbeli tu ampun dan maaf lah.. sbb bajet limited okesh...

Siapa kata kawen satu negeri xde masalah time nak balik beraya...???byk lah ko xde masalah kan... y jauh masalah nk balik kg masing2..y dekat n senegeri or sedaerah neh pula masalahnya nak balik rumah masing2.. kitaorg pon xterlepas lah..ada jugak slisih faham time neh..tapi malaslah nak cite kt sini..ahehe..

Ini kami pada hari raya ke-2

oh kt atas tu persiapan baju lah kan..nie pulak persiapan duit raya....ehem2 1st time neh raya aku sediakan duit raya tuk anak2 sedara n bdk2 tecik... walaupun berhabis duit tapi seronok sgt.. alah bkn bankrap pon bagi duit raya neh..sthn skali jer pong.. jgn kdekut sgt..rezki tu pinjaman je sume... if Dia nak tarik, bila2 pon bole Dia tarik Ok!!..jgn berkira..anggap je sedekah... :-)

hari raya ketiga: beraya bersama kwn2 sekoalah..uhhh MY BFF neh.....

Last skali...apa perasaan raya sbg ISTELI???

cam biasa je... beza cuma dulu sore2 skg berdua..dulu2 duk beraya umah mak je..skg kena duk beraya umah mertua...akeke...

BABABAI....

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!