Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 21 September 2012

NYAWAKU DULU HINGGA KINI.. henset oh henset


Salam....

Hanset??penting sgt ke??skg nie mmg penting..lau sape2 xde henset mmg tgl lam gua batu lah.. sedangkan bdk2 darjah 1 pon dh kenal ipad ipong.. advance betoi bdk2 skg...tapi bagi org y bajet low neh..pakai fon y besa2 pon dah ok dah,,xpayah nk ipong ipad bagai kan..

JOm intai tepon y penah aku guna y aku anggap nyawa aku neh..

NOKIA 3310: aku xlah guna sgt..zaman sekolah, xperlu pon sebenarnya..kedit pon asik xde je kan..mahal wei topup zaman dulu2..mana nak ada y rega 5 hengget skg..dulu plng murah pon 30 hengget.. mana nk dpt duit..hari2 g sekolah mak bagi 2 hengget je.. dh masuk U, aku bg fon neh kt adik aku..dia pon xnak guna..dia guna fon lagi canggih dr aku..haha...

Nokia 3310..nyawaku di zaman sekolah..akeke...


NOKIA 1600: bila dh masuk U henset mmg dh jd teramat penting.. 1. sbb dh jauh ngan family..senang nak call mak ayah dikala rindu..dikala lam akaun tgl 0.001 sen..hehe.. juga senang nk bergayut dgn cinta hati..wek!!!.. stahun setengah guna fon neh..pastu dh start roask.. 2 3 kali hantar kedai tp tetap rosak..naik sem 4 beli fon baru...fon ni reject kt kg..

NOKIA 1600..1st time beli..guna duit org bagi time nak masuk U..wahaha

NOKIA 5210: fon nie aku rembat y akak aku..saja jelah nk semakkan beg ngan hp.. kedit bkn ada pon..haha..guna jap je fon neh..rosak je!!

NOKIA 5210..peneman NOKIA 1600..pakai 2 pon time neh..ceh!!!

NOKIA 3310 : henset y paling lama jangka hayatnya. Aku beli fon neh masa aku sem 4 tahun 2008 kot..hingga kini 2012 (cer kira bape thn)still bole guna g...tapi bkn aku lah y guna..aku dh pass kt en.somi..aku beli fon neh pakai duit PTPTN, akeke..pas aku kawen aku bagi kt en somi guna fon neh sbb aku nak beli fon lain...y upgrade sikit laa...aku syg nk trade in neh brg2 aku neh..so kalu aku nak beli y baru..aku beli je..y lama pon aku simpan..sayang wehhh..

NOKIA 3310..aku bepi guna duit PTPTN masa sem 4..

XPERIA NEO V: henset dari keluarga sony neh aku beli time pas kawen... besalah pas kawen wit lebih sikit..hihi..tapi sori yaa..aku beli pakai duit gaji neh... org lain duk gila samsung (Tab, SII, SIII) tapi aku xmau.. aku xsuka patternnya..besor n lebor.. nk beli ipong kan mahal sgt..bkn xmampu..tp rasa membazir je..fungsinya sama je jz advance sikit lah.. dah pegi servey kt kedai byk lak fon2 y cantek2 (sume dari keluarga sumsung) hingga xtau nk pilih y mana.. dah tu balik tgn 0 jep...sib baik both of Wani y jd peneman setia ku xbising akeke... dah tu bila balik ofis servey je kt tenet.. bila servey hampir sume fon y terkini mempunyi fungsi yang sama..so aku tekad tuk beli Xperia Neo V..aku suka sbb bentuknye y xbesar sgt, xnipis sgt n xlebar sgt... y function kt dalam tu aku xambik kira sgt cz aku bkn kesah sgt.. asalkan bole msj, calling, ada kamera n dpt surf FB..akeke..tu je y penting... hihi

SONY ERICSSON- XPERIA neo V...aku beli pakai duit gaji sdirik..ehehe...

NOKIA C1-A1: ini asalnya fon my younger bro.. dia pakai 2 minggu je sementara tgu fon dia kluar dr wad..pastu dia bagi jual kt aku dengan rega 100 hengget.. aku ambik je sbb aku mmg ada sim kad maxis y x d guna sbb xde fon lah kan... dr no maxis aku terbaik baik aku aktifkan..
NOKIA C1-01...peneman xperia d kala ini...

Jika dilihat semua jenis fon neh..dh leh agak kan y aku nie jauh ketinggalan dalam dunia gajet..haha..fon pon pakai y cikai2 je..xpelah..janji leh sent n trima mesej n panggilan..yaa dokk??haha...

THE END...

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!