Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 21 September 2012

ARTIS BERTUDUNG.... fesyen or tuntutan???


Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

topik yang nak dikarut pada hari nie adalah berkenaan PENGHIJRAHAN ARTIS dari free hair ke bertudung.. apalah mu neh NANIEY..sal retis pon nak sibuk..eh biarlah.. dah aku suka..asik cite sal diri sdiri je..nk gak cite sal retis y glemers lagi femes kan...

dah..dah..jom start...

Aku sebenarnya bangga melihat ramai artis skg y dh terbuka hati nak bertudung. mungkin dorang dah sedar tentang kewajipan sebagai MUSLIM untuk menutup auratnya yang haram dipandang oleh lelaki bukan Muhrim... syukur alhamdulilah...


Ini antara artis-artis yang dah berhijab..alhamdulilah sekali lagiiii....

tapi aku kesian lah kt diorang nie.. ada je bualan hangat yang diperkatakan setelah mabik keputusan utk berubah neh...

antaranya....

1) dorang nie pakai tudung ikhlas or saja nak ikut trend..nk berpesyen..almaklumlah skg nie fesyen tudung mcm2... aku sdiri pon xpenah nak ikut perkembangan pesyen tudung.. aku kan old skol..mu tahu gapo..haha...
************pada aku lah kan, ikhlas atau x dorang nie pakai tudung, itu antara hak dia dengan Tuhan..tayah kita nak judge pe yang dorang buat..kita ptt sokong mereka..lau xbtl tegur dengan berhemah..bkn terus hentam bom baang bom bang kan..

2) Dorang ni lau nk pakai tudung mesti kena pakej tros..maknanya baju dh kena besor2 ala2 jubah dan tudung tu kena labuh ala-ala ustazah... memanglah aurat kena tutup..whether u like or not...aurat haram di pertontontakn...lau pakai tudung singkat tros kena boom....tapi bagi aku biarlah dorang nie berubah perlahan-lahan.. bkn senang nak ubah apa yang dh biasa dilakukan.. sekurang2nya dorang dah ada niat untuk berubah.. xpaham aku pada manusia yang suka down kan sesama ummat Nabi Muhammad S.A.W...

3)jatuhlah saham kau wahai retis lau ko dah tutup litup.... hello, rezki Tuhan yang bagi.. ramai je retis yang bertudung dapat jobs..rezki berlakon mlimpah ruah... rezki model iklan bersusun..rezki jd hos pon byk..yang penting kena berusaha... if dorang xterlibat dlm dunia seni pon.. rezki pat lain pun ada lagi..

Selain itu, artis bertudung dengan identiti terbaru mereka ini kadang-kalanya menjadi rungutan sebilangan peminat yang mengkritik fesyen tudung yang dikenakan mereka yang antaranya menampakkan leher, rambut dan pakaian yang tidak sesuai dengan imej berkenaan.

Bagaimanapun, sekurang-kurangnya ramai yang masih memuji artis-artis ini yang sanggup berhijrah dan masih sedar bahawa mereka beragama Islam dan agama suci tersebut menuntut penganutnya untuk menutup aurat sewajarnya.

nie jelah hujah aku tentang artis bertudung neh..kpd retis2 yang dh berhijrah neh..tahniah dan syabas..hope makin ramai bkn shj retis..org ramai kt luar y belum berhijab tu, berhijab..selain tuntutan agama..betudung neh boleh lindungi rambut kita dari terdedah tros kepada pancaran sinar UV yang boleh menyebabkab kerosakan pd Rambut..hihi


Ini kata-kata retis yang kononnya belum bersedia utk berhijab... wallauhalam....

setiap kali mengenakan hijab, saya tidak pernah merungut atau mengeluh kerana tidak selesa atau berasa panas. Saya boleh melakukannya. Cuma, belum sampai masanya untuk saya kekal dengan imej muslimah. Saya perlukan masa kerana tidak mahu berubah semata-mata terikut dengan perubahan orang lain atau didesak oleh sesiapa. Biarlah perubahan itu benar-benar ikhlas



AYU RAUDHAH BERTUDUNG??? mls nk komen pasal dia..sbb aku xsuka dia..haha bole cmtu..?? pape pon tahniah jugak utk beliau atas penghijrahan yang mulia ini.. peace!!!

TAMAT

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!