Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 7 November 2014

TAK MAMPU NAK IKUT TREND..!!

Assalamualaikum..

Kalau bercerita pasal gajet..memang takkan habis..akan ada je y keluaran yang terbaru di pasaran.. kepada yang terlalu fanatik dengan gajet2 ni.. asalkan ada je keluaran yang baru...mesti tak sabar nak milikinya..sampaikan ada yang sanggup beratur berjam2 lamanya di depan kedai semata2 untuk dapatkan gajet idaman.. cehhh!!! memang terasa macam erkkkk sangat.... macamlah gajet tu ada 2 biji je setiap kedai hingga kamu sanggup menunggu depan kedai sampai macam tu sekali... 

Bagi kita ni yang tak updated sangat tentang gajet2 ni.. tunggulah harganya jatuh merudum baru terkedek2 pergi kedai untuk beli... boleh dapat separuh harga dari awal2 gajet tersebut diperkenalkan.. terasa jimat berganda2kan.. tapi kena terima hakikatlah yang kita dah ketinggalan..hihi...

Sama jelah dengan aku... 2 3 minggu lepas.orang tengah eksited untuk dapatkan Note 4 ataupun Iphone 6 yang baru je jengah ke pasaran Malaysia.. tapi aku dengan langkah confidennya pergi kedai... 

Aku : "Tokey, Note 3 ada lagi tak?? berapa harga sekarang??" 

Tokey : ooo Note 3 eh.. ada... tengok sini.. harga RM 1499.00... '" mau ke??... 

Aku : harga ni dah termasuk semua ke??ke kalau nak install apa2 software kena tambah duit lagi??... 

Tokey : Oooo tak..harga ni dah termasuk semua dah... 

Aku : ok, tokey, apa beza Note 3 dengan Note 4?? 

Tokey : haiyaaa bezanya cuma harga lorr..semuanya sama saja, bazir duit je... pakai note 3 dah ok, macam i ni... (sambil keluarkan note 3 dalam poketnya) 

Aku : haaa ehhh... u takpe dah tokey....sat aku u boleh pakai ipong 6... 

Tokey : haiya mana ada tokey... i tak minat ipong.. 

Aku : haaa oklah.. i ambik yang note 3 lah... 

Tengok, tokey kedai pun kata membazir je kalau ikut teknologi... aku ni jenis sayang duit..dahlah duit tak banyak..nak dapat pun bukan main susah lagi... so tak payahlah nak ikut tren sangat.. beli je apa yang mampu..hihihi..*ayat orang tak cukup bajet nak ikut trend memang macam ini*haha

Sekarang ni Note 3 menjadi peneman setia aku..orang lain terlompat2 pakai Note 4..tapi ada aku kisah..aku tetap senyum2 kambing sambil buat muka kembang semangkuk dapat guna note 3...

Suka sangat sekarang ni bila2 masa dimana jua boleh update blog..baca story kawan2... dan jugak blogwalking... 

Disamping tu boleh belajar melukis... 

Tapi sakit hati sikit sebab bateri note 3 cepat habis..dalam sehari 2 or 3 kali kena caj..walhal aku tak main game pun, takdelah hardcore online..lagi satu, ianya cepat panas..tengok satu video pun dah mula rasa panas.. uhhh!!!!

4 comments:

  1. bestnye ade telepon baru.. Fiza pun pengguna setia samsung..

    ReplyDelete
  2. beli phone baru. pewwit.. hihi..

    ReplyDelete
  3. Hai naniey. Samsung mmg battry cpt kong. Jgn caj lama2 kl nt battery ngembung.

    ReplyDelete

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!