Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 13 April 2013

Nasi Kerabu...

Assalamualaikum....

Selamat malam yaaa...

setelah berbulan2 en.somi mintak suruh aku buat nasik kerabu..dan  berbulan2 itu jugaklah tertangguh niat untuk melunaskan hajat en.somi yang mengidam agaknya itu...so hari nie adalah sejarahnya.. dapat jugak aku penuhkan hajat en. somi.. ehehe..baik x isteri abg?? @_@ hek hek...

Bukan saja xmau masak ataupun dalam erti kata lain..saya nie pemalas..tapi dua tiga menjak neh mmg xdak masa untuk betul2 masak pada hujung minggu... aku sendiri pon xtau apa yang aku sibukkan sangat..walhal langsung xde ura-ura nak jadi calon PRU..kalau jadi calon tu..dah sah2 macam lipas kudong kan.. banyak tempat nak kena jejak.. rumah2 orang kg yang selama hayat xpernah jejak.. tetiba terpancul nak bagi bantuan.. sebabnya ..pilihanraya dah dekat... undilah saya..berkempen bagai kan..

Whateverlah..yang penting nasik kerabu aku siap hari nie... khas untuk en somi je tau... haaaa en.somi..sila lah berbangga dengan isteri andan yang mempunyai kerajinan tahap maksima hari nie..ehek..ehek.... ketok kan haa!!!

Nah ini rupa nasik kerabunya...dengan bantuan en google... nasik kerabu saya btl2 jadi nasi kerabu kan..xde jadi bubur nasik..or xde jadi nasi kandar kan...

this is for the 1st time i'm making the nasi kerabu... dulu2 tgk mak buat je..skg mak jauh..so pandai2 lah buat sendiri... tapi agak mudah dengan bantuan en.google... cari je resepi nasik kerabu... then berperanglah kat dapor sensorang..hehe











mesti org pelik kan..nape nasi kerabu aku warna kuning...hek hek...suka hati aku lah nk bagi nasik tu jadi warna pe kan...haha

haaaaa/??? resepi???

 aiyooo malas lah mau taip..hehe

cara membuatnya????

lagilah malas nak taip..huhuhu...


ok babai..........





No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!