Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 2 April 2013

Teknologi vs Gajet Vs Laman Sosial....

Makin lama makin mengarut...

itulah yang boleh aku tafsirkan pasal kecanggihan teknologi gajet yang melanda dunia sejak 2 menjak nie..skg br 2013..7 thn lagi nak sampai 2020..emmm memang xtau lah lagi apa yang akan timbul..

haiyaaaa... ckp pasal teknologi yang canggih neh..maka adalah aplikasi2 yang akan menjadi trend xkira remaja, orang dewasa mahupun orang tua...

aku start layan laman sosial nie dengan friendster..sape ingat friendster lagi??? ramai yang masih ingat tapi dah xberapa layan sebab penigisian dalam tu dah makin mengarut... semua dah di update... kacau bilau jadinya... friendster aku layan masa tengah belajar d UUM..fuhhh sonok time tu sebab boleh connect dengan kwn2 sekolah..

Semusim dengan friendster juga adalah mySpace... aku pernah daftar akaun mySpace nie tapi xpernah aktif..sebab xde kawan...huhuhu...

2 tahun lepas tu timbul pulak FACEBOOK....  memang semua org giler facebook.. nasib baik masa aku balajar dulu..aku xaktif lagi dengan muka buku neh..jz ada akaun je... kalau aktif gak..memang xterbuat lah assignment tu...exam pun lagsung xstudy..kalut duk ngadap FB... budak2 skg xtaulah cmne study diaorang..bayangkan sekolah rendah pon dah ada akaun FB... 24 jam duk ngadapnya..ntah2 kat sekolah pon duk terbayangkan FB...

Seiring dengan FB adalah tweeter... hormmmmm..luckily aku langsung xpandai nak layan tweeter neh... kalo x tgn asyik nk tweet je..huhu...

Lepas twitter timbul pulak Instagram... bagi yang syok sendiri macam aku neh..memang begitu teruja dengan aplikasi ini.. sebab aplikasi ini membolehkan kita ambik gambar, then share dengan kwn2..orang mmg xde hak nak kata pape sebab akaun instagram adalah hak kita.

Last sekali yang paling latest neh..panas lagi..adalah KEEK... kalo Instagram untuk pencinta gambar upload gambar n share... KEEK pulak untuk yang suka merekod video..rekod video n share pada publik..fuhhh memang ntah pape..huhu...

ok ni jelah dulu..actually byk lagi laman sosial yang wujud sejak dua menjak neh..tapi aku jz ckp pada laman sosial yang femes dan ramai menggunakkannya sahaja.

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!