Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 20 November 2012

Cerita di Kg..


Assalamualaikum...

Rasa macam dah lama dah tak update blog neh.. nak kata sibuk sangat tu takdelah .. tapi biasalah, nak mengarut kena ada idea kan.. kalau takde idea, duk sejam dua depan PC ngandap blog pun belum tentu siap satu cerita kan..

Bukan apalah, minggu lepas kan deepavali vanakkam **cari alasan, cakap jelah xder benda nak di ceritakan**... aku ambik peluang untuk balik kampung lah**gila kau xbalik kg, cuti seminggu kot.. takkan nak terpacak kt KL jugak..even EN. Somi pun ambik cuti utk balik kg jugak...

Seperti sedia maklum lah, kalau dah sampai kg mana sempat nak berblogger kan.. tu yang tak sempat nak update blog neh..hehe..

Oklah cerita pasal balik kg aritu..

Ini adalah pemandangan diwaktu senja di kg halam aku..cantik tak???tetiba je kan...hehe

Seminggu di Kampung, macam2 plan yang aku buat..yang pertama sekali, nak ke Zon Bebas Cukai di Rantau Panjang.. banyak sangat nak habiskan duit kat sini. antaranya berangan nak beli baju t-shirt yang murah2..handbeg.. periuk..tukar..toto..mcm2 lagi lah..

Tapi mungkin xder rezki nak shoping kat sana bila kereta pulak buat hal.. dah bajet nye larik!!xsempat nak dikejar..ayoyoyo...kereta oh kereta..asyik rosak je..nasib baik bukan aku tuanmu..kalau tak dah lama aku gadaikan..haha

Memanglah kos baiki tu bukan guna duit aku..ofkoslah guna duit tuan punya kereta.. tp terjejas jugak lah plan kami... dah terpaksa batalkan niat murni aku tu.. urmmm~~~

Oklah, next time bila balik kg lagi, aku akan pastikan aku ke sana..just prepare duit jaa...haha

Time cuti tu jugak aku sempat hadiri majlis kawen kawan sekolah aku.. salah 1 plan balik kg pon sebab nak attend kenduri dia lah..

Ini dia kawan aku yang jadi pengantin baru deepavali aritu..hehe.. Tahniah Ja~~ mga kekal abadilah.. tayah nak wish bagai kat dalam blog neh..aritu dah bertimbun dah ucapan aku utk dia..hehe

Bulu mata tu aku yang pakaikan..belum tamat majlis, bulu mata dah tanggal..haha #bukan salah aku# hehe


eh eh..banyak gambar sendirikan..gambar pengantin xde pon..haha...


Nilah antara kawan-kawan yang sempat aku jumpa masa cuti hari tu, yamg lain semua xdapat balik atas sebab komitmen dengan kerja-lah kot~~hehe
Ini en. Somi saya...


Ini adalah gambar pada hari kenduri menyambut menantu sebelah rumah lelaki... pakai baju lama je sebab baju lain tinggal di Sepang.. n memang xplan pun sampai nak ke rumah sebelah lelaki..tapi orang dah jemput kan..pergi jelah.. bukan selalu kan menyemak kt majlis kawen orang kan..hahaha...

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!