Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, 4 December 2014

HIDUP LAH UNTUK HARI INI... (copy paste)

Assalamualaikum.....

COPY PASTE dari : facebook KISAH RUMAH TANGGA ( www.facebook.com/kisahrumahtangga )
( copy paste semata-mata.. penggunaan ayat...penggunaan short form...bahasa dan lain2 langsung tak edit) akeke

Selamat membaca...

Tugasan pagi td saya interview seorg datin. Di tgh pbualan, Datuk menyertai kami. Tanpa sedar air mata sy menakung, turun sedikit demi sedikit dan kemudiannya semakin lebat. Mengapa?

Kata-kata "HIDUPLAH UNTUK H
ARI INI" sgt menusuk jauh ke dalam hati sy. APa yg diperkatakan jelas terkena pd btg hidung sy (yg x berbatang pun sebenarnya).

Nasihat Datuk tsebut yg sy perlu share dgn kekwn FB:
- Malam adalah masa utk keluarga. Simpan handphone, jauhkan ipad.

- Jika anda lelaki berkahwin, jangan keluar malam. Penuhi masa dgn isteri & anak2. Ini dpt mghalang perkara yg x sewajarnya.

- Jika suami isteri sibuk, sentiasa cari masa. Nikmati masa tsebut.

- Jangan tlalu sibuk/ gila mcari wang krn mahukn khidupan yg senang pd masa hdpn, percayalah rezeki itu di tgn Allah. Berusaha tp bukan hingga mengabaikan yg sepatutnya.

- Sentiasa peluk cium anak2, pasangan. Kita x tahu sama ada itu pelukan / ciuman terakhir buat mereka.

- Suami perlu sentiasa telefon isteri, begitulah sebaliknya. Mula2 mgkn rasa mcm rimas, isteri queen control dll...Pedulikan jika kwn mnyindir. Kemudian kita akn sedar inilah cara mengikat kasih syg. Wlpn meeting, at least ckp 'sy meeting'. Jgn biarkan panggilan x berjawab. Sekali lg... mungkin itu panggilan terakhir dia buat kita.


- Sentiasa update lokasi anda berada kpd pasangan.

- Ketahui pakaian yg dipakai pasangan / anak2 sblm keluar. Ramai yg x mengambil berat perkara ini. Malang x berbau kan?

- Biar tinggi mana pangkat dan gaji isteri, suami ttp perlu mnjadi ketua keluarga yg btanggungjawab. Segala makan pakai urusan suami. Hari ini bila isteri juga menyumbang kpd ekonomi keluarga, secara x lgsg (tanpa sedar sbenarnya) isteri itu menuntut hak sama rata...hak dlm mbuat kputusan. Jadi, lbh baik duit isteri, hak isteri dan ini mendorong isteri lebih patuh kpd suami krn sedar bahawa suami tlh melakukan sehabis baik demi keluarga.


*JANGAN INGAT KITA MASIH ADA ESOK

2 comments:

  1. sama2 kita baiki aper yg kurang., insyaallah

    ReplyDelete
  2. Betul tu. tq sharing.remind utk dri sndri jugak

    ReplyDelete

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!