Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 28 July 2013

Menjelang raya~~~~~

Assalamualaikum...

hahaha..lama xhapdate blog... xtau nk goreng cerita hape...

nampak sangat pose2 neh hotak blurr je kan...haha

tak boleh macam tu ye mek... nanti kurang pahala puasa...

puasa bukan alasan untuk malas berfikir...

so lets thinking now....

apa yang nk dirumuskan sepanjang blog neh sepi ya....

ok 1st.. lets talk about PUASA....

alhamdulilah hingga ke hari ini... 28 Julai 2013 bersamaan 19 Ramadhan 1434H... jam 4.16 petang... hari ahad... aku masih lagi mampu menjalankan ibadah puasa sepenuhnya.... diulang suara... SEPENUHNYA... maknanya xtinggal lagi lah kan...haha... hope ianya berterusan sehingga pagi raya..sebab malas nak berganti bagai next year... seksa tau kena ganti puasa time org tgh nikmat ngap ayam penyet..secret resepi.. kalo puasa di bulan ramadhan nie..ok sgt2... sebab kira aci semua xleh makan...wahaha~~~

PERSIAPAN RAYA....

actually xdelah buat persiapan sgt... macam biasa je... entahlah langsung tak excited nak raya... baju batik yang sudah siap dijahit tu pon sebab memang dah lama ada... tinggal jahit je... sepasang beli dgn akak ipar.. ..sepasang lagi bos bagi... kalu nak kira benar2 shoping raya memang xde lagi...

macam mana aku nak excited kan... aku kerja area JALAN TAR... hari2 lalu depan khemah2 baju yang berderet sepanjang jalan... so bila hari2 lalu.. juz ckp..nanti lah beli...nanti lah beli... see sampai sekarang x terbeli lagi... org lain kalut duk shopping raya...aku boleh pulak lalu je..pandang sipi2..then blah...

Checklist raya memang xbuat pon..sebab lam kepala hotak juz nak beli 2 pasang kain tudung sdiri..kain tudung mak...baju ayah... dan sepasang baju untuk dua orang anak sedara... then kalu ada rezki nk ragut handbeg kat sogo sebijik..haha... tapi hari2 lalu sogo...then buat bodoh je... direct naik tangga LRT bandaraya..trus balik umah.haaa sadis kan, nampak sgt aku neh bukan kaki shopping.... hajat di hati nak beli lagi sepasang baju kurung...tapi memang angan2 jelah..xtau bila nak g beli... tapi tgk lah..kalo terdetik last day kerja nak beli..aku g je time lunch... berlari anak ke Jalan TAR then rembat baju kurung sepasang... pastu masuk ofis balik... haaa untung lah ofis area jalan TAR...jgn jeles yee..akeke!!

Biskut raya aku dh tempah sikit2 dgn kawan...aku tempah biskut yang leceh hendak buat sdiri...yakni guna bahan2 yang mahal dan aku xberapa nak kenal... so selebihnya aku plan nak balik buat sendiri kat rumah kt kg... hmmmm berangan lagik... ntah jadik ntah x... FYI..aku xpernah buat biskut raya ok... xpernah.. tahun ni je xtau apa mimpi nak buat sendiri.. kebetulan mintak cuti raya awal.... so bolehlah berbaik2 dengan tepung gandum..marjerin.. baking powder.. haaa tu jelah yang aku taunya..wakaka... so tgk lah jadi ke x plan aku nak buat biskut sdiri... positif NANIEY..positif... u can do it... if not..u just spent money to buy it..ahaha...

hurmmm duit raya tahun nie xtukar lagi... ssh lah kalu semua nak harapkan kita je kan... xtau lah nanti macam mana... hoiittt budak2..kalu akak nie xbagi duit raya tahun nie mintak ampun yaa... akak xsempat nk tukar duit kat bank.,.. bank tutup..raya kan..wahaha..boleh x g2...

Plan balik kampung hari ahad 3hb... semoga dipermudahkan segala urusan lah... semoga selamat perjalanan pulang kami... n di harap xkena hadap jem sampai 16 jam lah.. haippp macam nak g londan lak..lama giler di atas jalan... kalu pemandangan lawa sepanjang jalan ok lah.. ni hutan je..seram mak tau..!!!

ok dah...aku nak g masak utk berbuka jap...

Nasi Ayam in the making..

daaaaaaaa.....~~~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!