Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 9 June 2013

Entry Bergambar : Berjaya Hills...

Assalamualaikum....~~~~nanieyJemiey~~~~


Yeehaaaaa... hepi sgt2 sebab dah lama nak pergi ke Berjaya Hills neh tau... kalu xcaya cer klik link neh tau... aku pernah buat review tempat2 yang menarik yang ada kat Berjaya Hiils nie... time tu aku teringin sangat nak g sini..tapi xde peluang.. so aku buat jelah entry berkenaan utk tatapan diri sendiri...  



Kalau sebelum nie aku dapatkan gambar dari google.. sekarang nie dengan bangga dan bongkak nya..aku upload gambar yang di capture oleh aku sendiri dan juga En. Somi as a my assistant and my driver for that day...

Malas sangat nak cerita panjang pasal Berjaya Hills nie sebab sebelum nie aku dah bercerita banyak... so layan gambar2 syok sendiri aku udah lah yer..akeke!!!



Colmer Tropicale... memang cantik... reka bentuk bangunan dari Perancis... mula2 sampai tu rasa nak menjerit je..sebab cantik sangat..tapi xjadik nk jerit bila tgk kiri kanan..ada macm2 orang... cina.. mat seleh.. india.. so stay cool..sopan ayu balik..ala2 gadis melayu era 80an.. wahahaha~~~





Kalau nak tahu info2 tentang Colmar Hills ni..sila rujuk papan hijau nie yee... tapi aku xbaca pon.. xde feel nak baca... pas ambik gambar terus blah..haaa boleh g2...

Tempat wajib bergambar: bawah jamTour De L Horloge~~~ eh jam nie hidup tau.. !!! 








En.somi ni mmg payah sgt nk bergambar...so ambik gambar dari belakang pon bolehlah...





Kling...Kling..Kling...bunyi loceng...aku pon terjenguk-jenguk lah kepala neh..ingatkan Kaum tu duk smayang...rupanya ada game... hadiahnya..haaa tu yang duk gantung2 tu...

Pipi mu dah bakpo naniey wei..bulat po buah seto doh tu..weks!!!

Ramai aku tgk anak2 cina and minah2 saleh ambik gambar kat kuda neh.. so pon terkedek2 lah suh En. Somi tangkap gambar aku ngan kuda2 yang terkena sumpahan neh... 

Kalau pergi mana2 memang xsah kalu aku xcari kedai cenderamata.. paling kurang aku akan beli fridge Magnet...sebagai tanda aku dah ke sana~~~

 Tapi sedih sikit sebab cenderamtanya xbanyak pilihan serta harganya mahal macam meriam zaman jepun... xkuasa aku nak melayan!!!




Ni je yang mampu aku beli... fridge magnet. 10hengget satu.. aku hadoo??



pengunjung yang datang memang xpernah putus... selalu je ramai area depan Colmar neh... sebelum datang sini dalam hotak aku eh duk pikir... ada orang ke ke sana hari ni..dah lah jauh.. kalu sampai sana aku ngan laki je ada..macam mana...???haaa tgk..bongok x hotak aku neh pk y bukan2... dah nama lagi tempat pelancongan... mesti ah sentiasa ada orang...hadoiii...

Bila si kayu berposing.... haha..macam batang pokok yang nak tumbang je kan... hahaha... F.Y.I..my laki ssh nak bergambar..sebab tu dia xreti nak posing... kena jeling baru dia..ok..ok yang..ambik gambar abg kat sini??? haipppp laki sapa lah nie yaa..hekhek!!


















Kalau tgk dari atas tasik yang ada 2 ekor angsa hitam dan 2 ekor angsa putih nie memang cantik kalu di view dari atas... xcaya??? haaa tgk...


                  

Haaa cantik kan.. aku oyak doh..xse caya mu neh..haha


dah cantik tu psong lah dulu..apa lagi kan....

Ada jugakkan tenung tasik then senyum sorang2 kan..motifff??? ada kekasih gelap dalam air tu.. kau pe tau...bhahaha~~~


Angsa 4 ekor ni memang besar.. siyes aku takot nak masuk dekat... 



Kredit tu en.Somi..pandai cari angle..wekss...

Nampak tak..nampak tak... en.somi aku dah malas nak melayan aku yang kaki posing neh..wakaka~~~



hello...hello...hello... mana ada org call..saja jer...wakaka~~~sewell....



Aku lupa nak tgk nama tempat nie apa... oh yaa..namanye Le Chevalier.. manatang apo neh.. payoh benar nak sebut...





                                 
Aku kasik Close-up sikit entrance nye... ni banugana apa neh..hotel kah??? arghhhh lupa nak cek..heks..!!


Yang aku tau kat atas bangunan nie ada parking.... suami aku pon parking kat sini jugak... 


            
Haaa ni car park.. then ramai jugak yang view Colmar Buliding dari tempat nie..memang cantik...

Bila dah setel n dah boring n tahap kepuasan tapi xpernah jemu tgk bangunan yang cantik ni.. kitaorg pon gerak nak balik dah... ajak en.somi naik bas yang disediakan untuk ke Japanese Village.. tapi dia xmau..hadaoii hancur hatiku... 

dengar hati yang makin mengecil..aku pon kitaorang pon keluar dari tempat nie.... waaa sayang nk tgl.. cantik sgttt...


Eh..jap..jap..belom habis lagi... masa nak keluar dari Colmar Tropicana neh..aku ada ternampak kereta menghala ke satu laluan neh.. bila aku tg signboard..ianya menuju ke Japanese Village... ohhh boleh pergi dgn kereta sendiri yaaa.. ingat kena pergi dgn bas yang disediakan.. 


So aku pon suruh En. Somi ikut kereta tadi tu... dgn muka xpuas hati..dengan muncong mulut 14 boleh diikat dengan getah gelang... kaki dia pon tekan minyak serapat2nya.. hamboi abg...marah nampak..alang2 dah datang kan..rugi lah xmelawat semua..lagipun baru jam 2.30ptg... stakat nak datang 2 jam je baik tayah.. xberbaloi hadap massive jem kat Cheras/Ampang tau... ...huhuhu



Perjalanan nak ke Japanese Village agak mencabar sikit... macam naik roller coaster.. haha... kalu mahir maian gear n clutch.. mmg hazab... kalo pakai kereta auto aku xtau lah yaa...hehe
Park kereta kat bawah je..nak ke kampung Jepun kena daki bukit.... kalau yang sedang sarat tu xpayah dtg sini lah yaa..kesian kat bby dalam perut tu.. xde lah mencabar sgt tapi..bukitnya mencuram 90 darjah..haha...


haaa.. pancit lah tu..xde stamina betul mu neh... dah esok g jogging... tawaf stadium Nilai 10 kali... 



Tadaaaa dah sampai.... tapi aku xtau kat mana kampung Jepun neh..malas nak cari... dgn muka en.somi yang masam sampai boleh buat jeruk mangga tu... kaki aku pon dah penat.. malas aku nk cari... rugi sangat..banyak lagi x explore.. taman haiwan spt arnab..rusa dll lain2 aku xsempat nk pergi...


kitaorang juz lepak kat botanical garden je lam masa 10 minit... hilang penat terus turun balik...

Haii abngg.. lambat jalan... pancittt ah tu...hahahaha

Tumpuan photograper... apa y diskodengnya pon aku tara tau..tapi y aku xtau bukan org tempatan... tourist sememangnya... 


Dah nama lagi Botanical Garden kan...memang macam2 tumbuhan dan bungaan lah yang ada...tapi aku xsempat nak skodeng semua..penat dah...!!!


Wahaiii bondaku..bondaku si ikan kaloi... pon boleh!!

Setiap tumbuh-tumbuhan kat sini di tag dgn nama.. tapi macam xde kerja pulak yaa aku nak snap satu2 tag nama n d hapload dalam blog..mmg keje gila...heks...

Yang ni gambar last sebelum turun bawah n balik rumah....

kepada sesiapa yang cintakan kehijauan alam semulajadi macam aku neh..boleh lah datang sini.. memang tenang.. mula2 jejak kaki kat botanical garden nie..aku mmg xduk diam..skali g situ..skali jenguk sana.. mmg aku pantang tgk hijau2 neh... mmg terpegun..puiii....

Kos utk ke sini pon xmahal pon... kami cuma belanja utk minyak kereta pergi dan balik RM 50... tol RM 10.. dan tiket RM24 utk dua orang... (RM12 seorang- adult) (child_RM8.00)... haaa murah je kan..

Jarak dari KL lebih kurang 45 minit..kalau xjem lah..tapi kami hari tu dekat2 2 jam jugaklah baru sampai coz kena hadap hazab jem kat MRR2...

So..kepada yang nak tenangkan fikiran..bolehlah ke sini..xrugi pon..hehehe..

Babaiiii...~~~~





No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!