Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 27 March 2010

CINTA HATIKU bhg 2....


CINTA JARAK JAUH.....

Mmg jauh...sorang di timur n sorang di utara...tp lam Mesia jugak kn...hehe.
Tapi tu lah hakikatnye kisah cinta kitaorg...

Baru 5 hari declare couple kitaorg dh kena berpisah..aku terpaksa merantau untuk meneruskan pengajianku. dia pulak duk kg jer sementara mendapat pluang pekerjaan..hanya henpon shj y menjadi teman penghubung setia.. Tp pada waktu 2 perassan syg, rindu n ntah pape lg lah mmg xder lam diriku utk dia (jahattt). Yalah, declare pn ngan hati xbrape ikhlas kn (marah jer abg neh lau tahu,hihi)...tp xpelah, aku cuba untuk blajar mencintai & menyanyagi di dari jarak yang jauh...cewahhh2....

Sthn pertama d UUM syukur alhamdulilah, hubungan kami masih lancar..even somtimes y slisih paham...bergaduh... (bertekak xpenah yer time neh)..hehe. Kiranye aku neh setia lah ngan cinta aku tuss..ihikss..
wlaupun kdg2 telan air liur gak bila tgk pakwe2 hensem d UUM...(choppps ada ke pakwe hensem d UUm tuss?? totally xder..haha) 2 y dpt setia tuh..haha..

Aku di Kedah...Universiti Utara Malaysia

Masuk thn ke-2, semester 3 dia dh kena training tuk Pegawai fire & rescue...syukur alhamdulilah rezki dia tuk keje ngan govt dpt awl... jd abe bomba yerr..xpelah keje pape pn..y pening ada gaji..kan..kan...

bila dia masuk training maknanyer no masseging, no calling n pg2 pn dh xder alarm tuk kejut aku bgn smayg subuh..argghhh... alomost 5 month xleh berhubung membuatkan aku gelisah...adakah ini rindu??? cinta??? hambekkk ko...dulu bkn main yerr..trime dia sbb kesian..lau kesian xkn blh menangis tgh2 mlm buta duk teringat kt dia..padan muka haku...haha...(i really2 mis u for that time my dear.uhukkk)..

After 5 month xleh nk berhubung tiba2 fon aku pn berbunyikkkk..no public...ehem2 control suara..hello... bila dgr suare org sblh sana tiba2 jer airmata neh ngalir...dh xmalu dh ngan rumet time 2... y penting aku dh dgr sore org y aku rindu slama neh..tp leh ckp xsmpai 5 minit pn cz dia ada hal..time dia outing kot...xleh gayut lama lah..nk p beli brg2 lain lak..dh masuk akedemi lambat lah pulak br leh kuar...xpe i paham larlink.. sok..sok..:-(


Dia di Terengganu...akademi bomba...

Mmg x dnafikan dr hari ke hari aku mula sayang pada dia..rindu dia sgt2... balik kg pn dia xder ...adussss......

After tamat recruitment, dia kena posting kt Ibu Pejabat Bomba & Penyelamat Malaysia di Putrajaya... Aku still kt kedah..go on with my studies.. ...still kena jalani percintaan jarak jauh kan... bila nk dekat ntah lah..Tuhan sj y tahu...Dia y menentukan segalanya...

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!