Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 26 March 2010

CINTA HATIKU bhg 1....

cmne ek nk mulakan cite neh...hadoi..pjg neh nk cite...ok lets start...

Our love story began from here.....

gambar kelas masa tingkatan 6 AE 2/2005

Hahaha...di sini lah aku kenal cinta hatiku...almost 2 years knowing him but xkapel g...pe kes kapel ngah pakai uniform skolah..kan..kan..kitaorg jz kawan jer..tmbah lg dia neh pendiam sgt2...(tersangatlah pendiamnye) sampai nk dgr suara dia pn ssh...lau btl dh rindu kmaruk sgt nk dgr suara dia..tgu cikgu soal dia n then dia jwb..haaa 2 lah pluang keemasan tuk kitaorg menikmati suara dia..ha imaging sdirik lah yer how the pendiam nye dia neh.... tp lam pendiam pn ada aweks tuss..skelas lagik...tayah lah aku mention nama that gurl kt cni...kwn aku jugak 2....

emmmm...kata dh ada awek kn..cmne leh ter"couple" ngan aku plak...opppssss aku xrampas boypren okeshhh..!!!

One upon a time,..aku trime lah msj dr sorg mamat neh...mmg tobat aku xknl sape.. 1st time msj dia dh main2... blasah kang... beberapa hari jugaklah c pengacau neh bg msj...aku xbrapa nk lyn cz xknl..blh jln daaa ...aku bg nombor c pengacau ni kt member aku nama MIeJa...suruh dia investigate..sapekah gerangan c pengacau ini... xsmpai shari member aku dh leh tahu sape gerangan si pengacau tuss...phewwww trkena daaa...x kusangka n xkuduga upe nye c pengacau slama ini adalah boy y paling pendiam lam kelas aku..hak3... xsangka dia leh mesej kau... bangga pulak si boy pendiam neh nk kwn ngan aku... <

alomst hari2 msj..dia pn mula naik daun..mcm2 yer dia ckp..dh lama suka la..minat sejak hari pertama aku masuk time f6 laaa..adehhh sungguh ku xpercaya kata2 mu itew...pendiam2 pn pandai putar belit okesh... cik abg, u ingat i xtau ker y ngah couple ngan kwn skelas aku n memerangkap jugak kwn skelas ko..blh pulak ngaku xder awekss ek... mmmmm...say 2 say yerr abg.. u r rejected...kita kwn jer okesh...

dup dat dup dat...jantungku berdebar..nape??? coz result exam dh kuar....ingat lagi time 2, p skolah ambik result dengan laila...dia dtg jempott kt umah..naik kete sape ntah aku xingat..hehe...

alamaks result aku...buruk nyer... tp alhamdulilah ngan result nie lah aku dpt kenal menara gading...syukurrr...

Eh..eh..lam duk riang gumbira, sedih pilu golongan y ambik result neh..mata aku tertoleh..(TERRR...okesh bkn sngaja ke arah dua org makhluk Allah...amboi bkn main mesra g...beria2 ek lam fon ko ngorat aku...mcm2 ayat power ko guna...ngan awek neh pn ko ckp dh "clash" tp boleh pulak berkepit berkongsi suka ker duka bersama yerr..mesra giteww...emmm mmg xleh percaya mamat neh...klentong aku hidup yer..xpe2... xsia2 aku reject ari 2..lau x dh kena madu dh kwn aku tu..huhu....

lepas kena reject ari 2, mamat neh pn dh mula nk jauhkan diri dr aku..msj pn dh jrg2..call apatah lagi..mmg tak lah kn...kata nk kwn..aku still nk kwn ngan dia..cz aku tahu dia mmg baik..mmmm

Dia pn ada gtau aku yang dia sdiri xtau nape dia suka org lain tp couple ngan org lain...aku pn xleh nk bg penyelesaian kt dia...hehe...

A few month after that, penempatan uk masuk u pn kluar lah....alhamdulilah aku dpt masuk UUM dengan kos y mmg aku minat.. KOMUNIKASI.. ramai jugak lah kwn2 y dpt masuk U...

tiba-tiba aku teringa kt dia...u mana ek y dia dpt...??sbb kitaorg dh mmg janji..aku org pertAMA y dia akan gtau ia masuk u mana..huhu...

aku pn mesej lah dia... aku terima jawapan y mendukacita dari dia...kcian dia..xder rezki..xpelah..dh uasaha kan..rezki d tgn Tuhan yerr kwn... start dr hari 2 almost everyday kitaorg berbalas mesej... sj nk bg dia semangat...dia tgh down 2 skg...sbg kwn aku xleh biarkan dia cam 2...

ehem3...masa besday dia y ke 20 aku bg lah msj..wish besday kt dia...tp apa y dia jwb??? dia nk aku jd permaisuri hidup dia. perghhh ada lagi...ku pikir dikau dh lupa niatmu y dulu ini wahai sahabatku... adeiii...
xkan nk reject tuk kali ke-2, lau reject makna nyer aku akan men'down'kan lagi semangat dia y sememangnya telah berada di tahap ) itu...

aku pn purak2 cr alasan...bkn ke ko dh ada awek???xnak ah nanti org ckp aku rampas boypren kwn sdiri?? aku xsuka komitmen..kot2 tersngkut ngan laki lain time duk blaja,ngeh2..sempoi jer kata2 aku..haha..." ini alasan aku"

Dia pulak jwb... aku n pempuan 2 dh clash..dia p ikut x-boyfren dia...(alamaks kciannyerr), kita cuba lu..lau rasa xleh bersama...ko leh cr laki lain..haha..wahhh best nye pilihan dia...

tp aku jual mahal..xnak ngalah....xkan nk serah diri cm 2 jer kn...cinta2 bkn leh wt main..kena bg mcm2 ujian lu... jawapan aku??? nantilah aku pk..hahaha....


pk punya pk punya pk punya pk punya pk punya pk...dh puas pk aku pn bg kputusan...nk tolak mmg aku xsmpai hati... 1st aku mmg terima dia bkn sbb aku suka dia...tp aku kesian kt dia.. akau xsanggup tgk dia kecewa lagi setelah ape y dia dh lalui sebelum ini...

Tanggal 26/06/2006 maka wujudlah AZNIEY 2606....


ku bahagia di sampingmu..ecehcehceh....


****continue ePisOde CINTA HATIKU bhg 2...(Cinta Jarak Jauh)








No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!