Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Wednesday 3 August 2016

BFF ke Pulau Tioman

Assalamualaikum..

Meh nak story kisah yang berlaku berkurun lamanya.. hari ini baru terbangun dari mimpi .. dan tersedar yang kita ada blog.. dan blog ini sudah agak lama kesepian.. ^_^

Tanggal 9/04/2016 - 11/04/2016, kita bersama BFF dan suami memasing telah pergi Pulau Tioman. Dah basi ceritanya tapi tetap nak abadikan kenangan dalam blog ni.. kot2 lah terlupa tempat mana dah jejak..boleh rujuk kat blog kan..hehe..

Kami bertolak dari KL pada jam 3.30 pagi dan sampai kat jeti Mersing jam 7.30 pagi... Sampai jeti, parking kereta di tempat yang disediakan, then terus meluru kedai makan.. breakfast!! Eh lupa, parking itu berbayar ya- RM18.00 sehari rasanya.. kita tak pasti sebab bukan kita yang bayar..^_^..

Di Jeti Mersing!!

Tepat jam 10.00 pagi feri sampai di jeti dan jam 12.00 hari kita dah sampai tempat penginapan kita iaitu Salang Sayang!!

Apa yang bestnya masa kami pergi ini, adalah bukan pada musim cuti.. relaks sangat2.. tak perlu nak berebut, nak bertolak bagai... semuanya smooth je. ^_^

Chalet kami!!

Hari pertama- sesudah check in, kami pergi lunch.. harga makan tengahari kat Tioman biasa sahaja..jauh lebih mahal di Perhentian.  Lepas makan, masuk lepak dalam bilik..En. Suami nak recharge balik tenaga.. 1 malam tak tidur sbb drive kan..nasib baik pilih chalet yang berhawa dingin. Kalau tidak bersauna lah kita.. cuaca bukan main panas lagi.. bahang sangat2.. !!

Lunch Hari Kedua Sebenarnya ini..hehe

Bila dah petang, mentari dah macam nak kena halau baru kami keluar bilik.. lepak2 tepi pantai.. pusing2 kawasan sekitar sambil bergambar. Itu sahaja aktivitinya. santai sangat kan..  Lepas tu, kami jejak lagi kedai makan.. isi perut lagi.. hehe makan jelah kerjanya...

SunSet Hari Pertama.

Hari Kedua - Kami bersarapan pagi di foodcourt yang ada kat situ..nasi lemak sedap!! Lepas makan terus terjun laut ^_^. Eh maaf, percutian kali ini teramatlah santai..langsung tak buat aktiviti lasak.. tak ada snorkling.. xada junggle tracking..semuanya tak ada.. yang ada hanya sesi mandi laut dan melepak tepi pantai.. jangan nak kata boring.. dah nama lagi bercuti santai kan.. ^_^

Makan tengah malam untuk hari kedua ini, kami pilih untuk makan ikan bakar. Ikannya tak banyak pilihan sangat pon.. beberapa jenis ikan je ada.. tapi tak kisahlah yang penting sedap dan murah.. lepas makan senyum lebar tengok bil..murah je.. jauh lebih murah dari yang kita bajet.Alhamdulillah.

Lepas makan malam kami lepak tepi pantai sampai lampu disekitar Pulau gelap dan keadaan sunyi sepi.

Hari ketiga - Tiada aktiviti apa2..cuma bersantai tepi pantai sambil tunggu feri datang angkut kita pada jam 12.00 tengahri. Alhamdulilah percutian kami berjalan lancar seperti yang dirancang. Tenang sangat bercuti kali ini sebab tak payah nak bersesak- sesak... memang orang seketul dua je pada hari kami nak bertolak balik tu.. biasalah hari isnin kan.. orang berkerja..mana bercuti macam kami..akeke

Alhamdulilah tepat jam 8.00 malam kami sampai di Bukit Jalil..Then esok tu sambung kerja.. hahaha..
                                      Summary picture .. malas nak hapload banyak2..hehe..

Total Bajet

Transportation (Fuel + toll)                    -RM250.00 (from KL)
Accomodation (3 day 2 Night)              - RM300.00
Food + Drinks (Random)                      -RM 200.00
Ferry Ticket                                           -RM140.00 (RM70.00 per person)
Car Park Fee                                          - RM18.00
Taman Laut fee                                      -RM 10.00 (RM5.00 per person)
Serveniour                                             -RM 50.00
_______________________________________________________
                                                               RM968.00 - (for 2 person)