Jadilah wanita solehah,seindah mawar berduri, akhlaknya indah bak haruman, kelembutan bak rintik, kesopanan anggun menutupi diri, memelihara dari pandangan ajnabi,tawadhuknya mengharap redha Ilahi,tak terpana pada fana dunia, ditetapkan buat lelaki yang soleh.Moga segala cinta dan rindu terpendam, hanya buat suami tercinta terletak ketaatan. Maka sempurnakanlah agamamu. Kaulah bidadari syurga cerminan Ainul Mardiyah. Benar ketetapanMu,wanita solehah permata buat lelaki soleh..

Nuffnang Ads

MY UP & DOWN LOVE STORIES

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Marriage Moving on...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, 20 February 2015

Aiskrim Kelapa...

Assalamualaikum....

Persaingan dalam bidang perniagaan telah menjadikan para peniaga begitu kreatif mencipta produk jualan untuk menjerat citarasa pelanggan yang mempunyai pelbagai pilihan kini... semua orang nak berniaga... hanya sesuatu yang dianggap pelik dan sedap pasti akan mendapat sambutan ramai dan menjadi viral di laman sosial... cehh ayat macam nak buat karangan upsr pulak..haha

Antara yang pernah mendapat perhatian dan meletop di laman sosial pada satu ketika dulu adalah durian crepe.. asal mkn je durian crepe mesti di haplod ke facebook..instagram.. dll... nasib baik kita jenis tak boleh nak telan durian yang telah di proses... kalau tak hari2 mengamuk dengan en. Suami nk durian creap.... bila durian creap dah boommmm... timbul pulak pelbagai jenis creap... kiwi creap.. mangga creap.. strawbery creap... dll... 

eh macam lari tajuk je..haha... 

Tak adalah.. kita cuma nk cakap bertapa kreatifnya peniaga melayu kita sekarang.. alhamdulilah...

semalam kita bawak anak2 sedara pergi makan aiskrim kelapa di Kota Bharu.... aiskrim kelapa ni pon tengah meletoppp jugak skg selain dari aiskrim pasu... tp aiskrim pasu kita tak try lagi.. hari tu singgah di Klebang ramai yang jual.. nak lah try... tp bila tengok orang berderet beratur..di tengah2 panas pulak tu...batalkan niat untuk merasa  kesedapan aiskrim pasu.. nikmat ker??? Ntahhhhh...

bila tengok ramai yang pos aiskrim kelapa di laman sosial... hati ni meronta2 nak rasa.. kebetulan balik kampung.. hurmmm melambak2 lah gerai n restoren y jual.... semalam kita cuba aiskrim kelapa di Restoren Sapuroh... depan wisma perseketuan Kota Bharu atas cadangan kawan2.... 


tengok dari persembahan memang nampak sedap... aiskrimnya memang di perbuat dari kelapa yang disertakan dgn pulut..isi kelapa dan dihiasan cantik dengan kekacang..buah ceri dan gula rice y warna warni.. cantikkan.... rasanya memang best tapi terlalu manis... kalo penggemar makanan manis takpe.. tp kita tak boleh.. so sebijik ni kita share dgn ank saudara kita..hihi

Oklah sesiapa yang belum mencubanta lagi.. cubalah skg hokey.. tak rugi pun sbb sedap..hihihi

okbaiiiii


4 comments:

  1. Wow.. bestnya tengok. Nampak sedap & menyelerakan.. :) :)

    ReplyDelete
  2. macam2 versi ais krim kan skrg.. hehe..

    ReplyDelete
  3. Salam. Hee sedapnya aiskrim kelapa.

    ReplyDelete

terima kasih sudi tinggalkan komen..doakan saya dan suami bahagia hingga akhir hayat!!!